Americká spoločnosť Google bude onedlho vyžadovať, aby z politických reklám na jej platformách bolo jasné, či obrazy a zvuk vytvorila umelá inteligencia.
Tieto pravidlá firma pripravuje v reakcii na „silnejúci rozmach nástrojov, ktoré produkujú vymyslený obsah“, uviedol pre BBC hovorca Googlu.
Obavy zo šírenia dezinformácií
Uplatňovanie novej požiadavky je naplánované na november, čiže na obdobie približne rok pred americkými prezidentskými voľbami. Existujú totiž obavy, že umelá inteligencia zaplní predvolebnú kampaň dezinformáciami.
Musk prikázal vypnúť satelitnú sieť Starlink, prerušil tak ukrajinský tajný útok na ruskú flotilu
Už doterajšia reklamná politika Googlu zakazuje manipuláciu s cieľom klamať a zavádzať ľudí v oblasti politiky, spoločenských otázok a vecí verejného záujmu.
Avšak aktualizácia pravidiel bude vyžadovať, aby reklama súvisiaca s voľbami „viditeľne zverejnila“, či obsahuje „vymyslený obsah“.
Pokrok napreduje rýchlo
V marci tohto roka bola na sociálnych sieťach zdieľaná falo
Európska komisia označila šesť spoločností za strážcov prístupu, toto od nich očákava
šná fotografia bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorá nepravdivo zobrazovala jeho zatknutie. Obrázok bol vytvorený nástrojmi umelej inteligencie.
Experti v oblasti umelej inteligencie pre BBC uviedli, že falošné obrázky nie sú ničím novým, ale rýchlosť pokroku v oblasti generatívnej umelej inteligencie a potenciál jej zneužitia je podľa nich niečo, čoho sa treba obávať.
Google uviedol, že pokračuje v investovaní do technológií na vyhľadávanie a odstraňovanie takéhoto obsahu.