Rezort školstva v utorok 18. mája informoval o tom, že na základné digitálne vybavenie škôl vyčlení 40 miliónov eur. Podľa organizácie Deti nepočkajú však ide len o prvé predpoklady pre premenu slovenskej školy na digitálnu. V tlačovej správe o tom informoval hovorca projektu Deti nepočkajú Anton Oberhauser.
Vyžaduje sa starostlivý plán
Podľa projektu je skvelou správou to, že na digitalizáciu bolo vyčlenených toľko finančných prostriedkov. Otázkou ale podľa Deti nepočkajú je, kam Slovensko v oblasti digitalizácie vlastne kráča.
Školy sa môžu tešiť na nové notebooky či tablety, ministerstvo investuje 40 miliónov eur do technológií (video)
„Aby bola digitálna transformácia škôl zvládnutá úspešne, vyžaduje si starostlivý plán, využitie rôznorodých – nielen základných – technológií a vzdelávanie nielen digitálnych koordinátorov, ale aj celých kolektívov škôl,“ uvádza sa v tlačovej správe.
Viacero otvorených otázok
Podľa Andreja Bederku, tajomníka Digitálnej koalície je digitálnou školou taká, ktorá vychová, vzdelá a pripraví svojich žiakov pre trh práce a život v digitálnej dobe – v podmienkach 4. priemyselnej revolúcie. Dušan Šveda, gestor národného projektu IT Akadémia, ktorý pôsobí na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach v rámci projektu IT Akadémie vypracoval 26 prvkov digitálnej školy. „Digitálna škola sa vyvíja v čase a priestore od úplného začiatočníka až po školu, ktorá svojim príkladom môže inšpirovať iné školy,“ uvádza Šveda.
Otvorených a nezodpovedaných otázok v rámci digitalizácie školstva je podľa odborníkov viacero. Ide napríklad o nízku kvalitu internetového pripojenia niektorých škôl, požiadavky škôl na ich vybavenie či celkové smerovanie informatizácie slovenského školstva.