Holografický model mesta ukazuje nové električkové trate v Bratislave.
Spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) dnes na technologickom festivale Ixpo na Tyršovom nábreží v Bratislave prezentovala 3D model mrakodrapu Eurovea Tower, ktorý plánuje postaviť na nábreží Dunaja medzi mostom Apollo a nákupným centrom Eurovea. Developer takisto predstavil virtuálnu realitu novej štvrti Eurovea City a holografický model mesta, kde sú zobrazené nové električkové trasy.
„Pomocou najnovších technológií vieme už teraz sprostredkovať budúci výhľad z bytov mrakodrapu. Rozšírená virtuálna realita umožňuje tiež prelet ponad zónu Eurovea City či prechádzku jej verejnými priestormi,“ uviedol počas prezentácie výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán.
Záujemcovia sa môžu virtuálne poprechádzať po plánovanej štvrti
Model mrakodrapu má viac ako dva metre, váži pol tony a pozostáva z 3 000 digitálne vyrobených oceľových, sklenených a plastových častí. Celkovo obsahuje päťtisíc LED svetiel, ktorých farbu, frekvenciu alebo intenzitu je možné meniť. Skutočná stavba, ktorú majú dostavať v roku 2022 ako súčasť štvrte Eurovea City, by mala mať 168 metrov a 46 poschodí. Návštevníci festivalu si môžu pomocou okuliarov na virtuálnu realitu prezrieť jednotlivé byty mrakodrapu alebo sa virtuálne poprechádzať po plánovanej štvrti v okolí mrakodrapu.
Výstavba Eurove City počíta aj s vybudovaním novej električkovej trasy. Developer ju predstavil na animovanom 3D modeli. Na ploche troch metrov štvorcových uvidia návštevníci všetky informácie o plánovanej električkovej trati v rozlíšení 4K. Tie sú doplnené o priestorový hologram budov a topografie mesta Bratislava. Model dopravnej infraštruktúry Bratislavy prezentuje existujúcu sieť električkovej, železničnej a cestnej infraštruktúry so zameraním na koľajovú dopravu.
Ministerstvo kultúry protestovalo
Novú trať plánujú napojiť na už existujúcu na bratislavskom Starom moste. Spoločnosť JTRE plánovala postaviť už v roku 2017 električkovú trať na Pribinovej ulici. Proti výstavbe však protestovalo ministerstvo kultúry, pretože trať mala byť postavená priamo pred novou budovou Slovenského národného divadla. Negatívne by ovplyvnila fungovanie divadla, napríklad počas predstavení, pretože by sa dostatočne nedalo eliminovať hluk a vibrácie. Ohrozená by bola takisto aj Galéria Umelka, pri ktorej sa mala začať výstavba.
Projekt výstavby električkovej trate mal mať dve vetvy. Prvá mala viesť zo Šafárikovho námestia smerom k Pribinovej ulici. Vetva Nové lido mala slúžiť na dopravu v plánovanej novej štvrti na petržalskom brehu Dunaja.