Približne štvrtina dodávateľov v automobilovom priemysle ešte nezačala s procesom digitalizácie. Také sú výsledky prieskumu Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR.
V tejto dobe je nevyhnutnosťou
Dynamika rozvoja automobilového priemyslu, ako aj dlhodobé globálne výzvy pritom nevyhnutne vedú k potrebe digitalizácie, do ktorej sa podľa zväzu musia zapojiť všetky súčasti sektora.
Automobilky EÚ vyviezli viac ako päť miliónov áut, najviac išlo do Spojeného kráľovstva a USA
„Pred niekoľkými rokmi sme si hovorili, že digitalizácia je nástroj, ktorým zvyšujeme konkurencieschopnosť spoločností, ale v tejto dobe ju považujeme za nevyhnutnosť. Je prirodzené, že väčšie firmy majú zdroje, sú lídrami v digitalizácii, ale snažíme sa ťahať so sebou aj tie menšie,“ uviedol generálny sekretár ZAP SR Viktor Marušák.
Dodávatelia a napojenie na systémy
Ako doplnil predseda divízie subdodávateľov zväzu Tomáš Osuský, digitalizácia sa stáva podmienkou prežitia.
Jeho slová potvrdzujú aj automobilky. „Potrebujeme, aby boli dodávatelia schopní sa napojiť na naše systémy. Na to, aby boli dodávky efektívne, nie je možné, aby dodávateľ bežal len na papierových dokumentoch a manuálnych procesoch,“ zhrnul Tomáš Mičík z automobilky Volkswagen Slovakia.
Podľa Ondreja Vašeka z Kia Slovakia je jednou z najväčších výziev vytvoriť v dodávateľských podnikoch motivačné prostredie pre vznik inovácií.