Predstavitelia automobilového priemyslu na Slovensku počítajú s prechodom na elektromobilitu, automobilky sú naň pripravené.
Ukončenie výroby
Aj o tejto téme spolu v stredu hovorili dočasne poverený predseda vlády Eduard Heger a prezident Zväzu automobilového priemyslu SR Alexander Matušek.
S plánovaným rozhodnutím Európskej únie ukončiť výrobu benzínových a naftových motorov po roku 2035 pritom súhlasilo aj Slovensko.
Ekologická sféra
„Ako krajina, ktorá je silne naviazaná na automobilový priemysel, máme záujem udržať konkurencieschopnosť našich závodov aj v ekologickej ére automobilového priemyslu,“ povedal Heger.
Dôkazom je aj očakávaný príchod automobilky Volvo, ktorá vo svojom závode v Košiciach bude vyrábať výlučne elektromobily.
Volkswagen plánuje preinvestovať desiatky miliónov eur, najviac na elektrifikáciu a digitalizáciu
Samotné ukončenie výroby benzínových a naftových motorov po roku 2035 pritom neznamená zákaz ich používania. Takéto autá budú môcť aj naďalej jazdiť, pokiaľ budú spĺňať potrebné parametre.
Emisná norma
Podľa predstaviteľov ZAP komplikácie spôsobuje skôr návrh novej emisnej normy EURO 7. Slovenská republika zdieľa ich výhrady a koordinuje sa s ostatnými automobilovými členskými štátmi.
Dočasne poverený premiér prisľúbil, že o norme bude s partnermi hovoriť aj na najbližšom samite Európskej rady.
„Na zdravom životnom prostredí a budúcnosti našej planéty záleží každému jednému z nás. Na tento účel by sme však mali prijímať také opatrenia, ktoré sú racionálne a účinné,“ povedal.