Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) rozbieha projekt na podporu internacionalizácie malých a stredných podnikov. Využiť ho môžu firmy, ktoré chcú prezentovať svoje produkty na veľtrhoch a výstavách v zahraničí alebo spoločnosti, ktoré hľadajú nových zahraničných obchodných partnerov. SARIO ich môže pomocou národného projektu podporiť finančne i odborne.
SARIO vlani uzavrelo projekty za viac ako miliardu eur, na Slovensko prinesú tisícky pracovných miest
„Cieľom je pokračovať vo vytváraní atraktívnych obchodných príležitostí so zahraničnými partnermi a podporiť medzinárodný obchod, stimulovať konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov, ako aj potenciálnu diverzifikáciu výroby v napojení sa na dodávateľské reťazce,“ informuje ďalej agentúra. Cieľovou skupinou sú firmy so sídlom na Slovensku a maximálne 250 zamestnancami, ročným obratom do 50 miliónov eur alebo celkovou ročnou bilančnou sumou nepresahujúcou 43 miliónov eur.
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. SARIO sa usiluje o príliv investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou na Slovensko, podporuje exportné aktivity slovenských spoločností na globálnom trhu a iniciuje transfer najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe.