Pozitívny postoj majú našinci aj k podstielkovému chovu.
Tri štvrtiny Slovákov počas veľkonočných sviatkov nakupujú vajcia vo väčšej miere ako v iných obdobiach. Veľký dôraz pritom kladú popri kvalite a čerstvosti vajec na slovenský pôvod. V reprezentatívnom prieskume 2muse pre sieť supermarketov BILLA to v polovici marca potvrdilo viac ako 87 percent opýtaných. Štyria z piatich uvádzajú aj to, že im záleží na tom, ako žijú nosnice a pozitívny postoj k podstielkovému chovu má 69 % opýtaných.
Hlavnými rozhodovacími kritériami pri výbere vajec sú podľa výsledkov prieskumu čerstvosť a kvalita, tesne po nich nasleduje cena a krajina, odkiaľ pochádzajú. Ľudia cielene hľadajú na pultoch vajcia slovenského pôvodu, pochádzajúce od slovenských producentov. Prieskum odpovedal aj na dôvody, pre ktoré uprednostňujú Slováci podstielkový chov. „Vajcia z podstielkového chovu ľudia vnímajú ako kvalitnejšie a predpokladajú, že nosnice žijú v lepších podmienkach, a práve preto vajíčka z týchto chovov vyhľadávajú,“ ozrejmila hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová.
Klietkový chov
Pri klietkovom chove má každá sliepka k dispozícii obmedzený priestor. Podstielkový chov umožňuje sliepkam oveľa väčšiu voľnosť. „Skupina REWE, do ktorej patrí aj BILLA, sa rozhodla reagovať na požiadavky svojich zákazníkov a zaviazala sa, že ukončí predaj vajec z klietkového chovu do roku 2025 a nahradí ich vajcami z podstielkového chovu a z voľného výbehu. Tento záväzok platí rovnako pre všetky krajiny vrátane Slovenska. Súčasne sme radi, že sa nám podarilo dosiahnuť náš dlhodobý cieľ a môžeme deklarovať, že spoločnosť BILLA predáva na pultoch svojich predajní 100 % vajec zo Slovenska,“ pokračovala Kirchnerová.
Ako ďalej vyplýva z prieskumu, vajcia aspoň raz do týždňa konzumuje 81 percent opýtaných, teda štyria z piatich. Najpopulárnejšie sú miešané vajcia, ktoré favorizuje až tretina ľudí, nasledujú omeleta, volské oko a vajcia na tvrdo, ktoré preferuje približne pätina. Ostatné druhy prípravy vajec, ako vajcia na mäkko, benediktínske vajcia či vajcia na hniličku, sú skôr okrajovou záležitosťou.
O BILLA
Spoločnosť BILLA, s.r.o., ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje 150 a zamestnáva viac ako 4 500 pracovníkov. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 metrov štvorcových BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných.