HAMBURG 15. júla (WEBNOVINY) – Skupina Volkswagen (VW) plánuje od roku 2017 každoročne znižovať náklady spojené so značkou Volkswagen o 5 mld. eur. Vyplýva to z dokumentu, na ktorý sa odvoláva agentúra Reuters.
Značka Volkswagen je najväčšou divíziou celej skupiny aj na základe tržieb aj na základe predaných vozidiel. Táto značka však nedosahuje cieľové ziskové marže vzhľadom na vysoké náklady. Cieľom značky Volkswagen je dosahovať ziskové marže aspoň vo výške 6 %, v roku 2013 však tieto marže boli vo výške 2,9 %.
Koncern VW pôsobí aj na Slovensku. Spoločnosť VW Slovakia, a. s. patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku a zamestnáva 9 400 ľudí. V súčasnosti v bratislavskej fabrike vyrába automobily VW Touareg, Audi Q7, VW up!, Seat Mii, Škoda Citigo, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky. V závode v Martine vyrába podnik komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska.