Black Friday sa blíži a spolu s ním prichádza aj sezóna nákupných akcií. Viac ako 52 % Slovákov sa plánuje zapojiť do tohto sviatku ponúk, pričom až 45 % z nich považuje Black Friday za najlepší čas na nákupy počas roka. Prieskum uskutočnila spoločnosť Danae Sp pre firmu Allegro v júni na vzorke 502 Slovákov, ktorí využívajú online nakupovanie.
Kľúčová je bezpečnosť
Pre slovenských zákazníkov je kľúčová bezpečnosť. Až 69 % uprednostňuje nákup na overených platformách. Súčasne až 67 % zákazníkov čoraz viac uprednostňuje cielené nakupovanie s možnosťou poznania ponuky vopred a plánovania.
Prijímanie platieb v online priestore „pod jednou strechou“
Slováci sa pri nákupoch zameriavajú predovšetkým na bezpečnosť a dôveru v e-shopy a online trhoviská, na ktorých nakupujú. Ako prieskum ukázal, väčšina, a to až 69 % zákazníkov, považuje nákup na online trhoviskách za bezpečný, pokiaľ ide o preverené platformy so zárukou ochrany ich práv. Súčasne rastie záujem ľudí o programy na ochranu kupujúcich, aktuálne ich využíva už viac ako polovica zákazníkov, pričom častejšie ide o ženy.
Sledovanie najvýhodnejších ponúk
Obdobie Black Friday pre väčšinu Slovákov neznamená len spontánne nakupovanie. Prieskum ukázal, že viac ako polovica respondentov sa na Black Friday pripravuje vopred a cielene sleduje tie najvýhodnejšie ponuky. Viac než polovica zákazníkov hľadá počas Black Friday konkrétne produkty, ktoré majú v pláne zakúpiť, ak nájdu výhodnú ponuku.
Inflácia v posledných mesiacoch výrazne klesla, ale Slováci sa naďalej snažia šetriť najmä cez vernostné programy
Zároveň 29 % ľudí uvádza, že Black Friday využijú aj bez toho, aby mali záujem o konkrétny produkt. Jednoducho hľadajú výhodné ponuky. Až 51 % ľudí oceňuje, ak obchody dopredu ohlásia Black Friday akcie a zvyšuje to u nich pravdepodobnosť, že sa zapoja do nákupu. Prieskum tiež ukázal, že 66 % Slovákom vyhovuje, ak sú na produktoch označené ceny za 30 dní, čo im uľahčuje porovnanie ponúk a zváženie výhodnosti.