Slovenským e-shopom sa darí prilákať zákazníkov najmä počas víkendov, kedy majú na nákupy viacej času. Viac ako 42 % opýtaných potvrdilo, že na internete objednáva najmä počas víkendu. Je to najmä v sobotu.
Objednávanie tovaru v piatok preferujú najmä mladí ľudia do 29 rokov. Vyplýva to z kvantitatívneho prieskumu Stemmark pre spoločnosť Packeta.
Kamenné predajne to majú inak
„Na počte zásielok vidíme, že slovenskí zákazníci objednávajú tovar v piatok večer, či v priebehu celého víkendu. Svoju úlohu zohráva počasie, spoločenské udalosti, či vonkajšie okolnosti. Napríklad v tomto období sú to najmä voľnočasové produkty spojené s letom a cestovaním, alebo nákupy spojené s avizovaným zdražovaním či nedostatkom energií,“ konštatuje výkonný riaditeľ Packeta na Slovensku Alexander Jančo.
Kedy zažívame ekonomickú recesiu a kedy krízu? Podľa analytika si tieto dva pojmy často zamieňame
Tento trend potvrdzuje aj Datart. „Spolu s pondelkom patrí víkend medzi najdôležitejšie nákupné dni. V našich kamenných predajniach sú nákupné zvyky slovenských spotrebiteľov odlišné,“ konštatuje marketingová manažérka Datart a Hej.sk Sabina Boudová.
Výsledky prieskumu korešpondujú s postupným trendom upúšťať od trávenia víkendov v nákupných centrách ako tomu bolo pred nástupom pandémie.
Voľný čas trávime na internete
„Internetová doba sa odzrkadlila aj v správaní slovenských zákazníkov. Vo voľnom čase radi trávia čas na internete a vyhľadávajú tovar, ktorý by si chceli kúpiť. Nezáleží pritom či sú na víkendovom pobyte na chalupe, výlete alebo doma. Dôležitá je pre nich okamžitá potreba, ktorú sa snažia naplniť,“ konštatuje Peter Strcula, tréner obchodníkov a podnikateľov.
Prieskum ukázal, čo považujú Slováci pri výbere banky za najdôležitešie
Následne doručenie tovaru kuriérskou spoločnosťou je väčšinu opýtaných respondentov prijateľné do 3 až 4 pracovných dní. Ak by doručenie trvalo dlhšie ako týždeň, záujem o kúpu tovaru výrazne klesá.