Takmer každý dvanásty obyvateľ Slovenska nemá financie na nákup vianočných darčekov. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť KRUK Česká a Slovenská republika. Vianočné darčeky nakupuje najviac obyvateľov Slovenska jeden až tri mesiace vopred.
Uviedlo to 34 percent respondentov s tým, že počas tejto doby čakajú na výhodné cenové ponuky. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že 13 percent slovenských rodín má darčeky tiež nakúpené v dostatočnom predstihu, pričom nevenujú prílišnú pozornosť cene.
Veľkorysé vianočné dary sú finančne stresujúce, pôžičky sa však môžu vymknúť kontrole
Tretina slovenských domácností podľa prieskumu nakupuje darčeky pre svojich blízkych tesne pred Vianocami. Deväť percent z opýtaných v rámci rodiny nedáva žiadne Vianočné darčeky a oceňuje spoločne strávený čas.
Prieskum ďalej ukázal, že včasné nákupy vianočných darčekov, s ohľadom na nízke ceny, riešia najmä ženy (40 percent). Zodpovedne pristupuje k nákupu darčekov len 28 percent mužov, pričom muži častejšie než ženy kupujú darčeky bez ohľadu na cenu.