Sociálna poisťovňa od 1. augusta 2025 mení zobrazenie odosielateľa svojich SMS správ – namiesto doterajšieho čísla 0917 257 257 budú všetky oficiálne SMS prichádzať s názvom odosielateľa „SOCPOIST.SK“. Cieľom je zvýšiť prehľadnosť a dôveryhodnosť správ a znížiť obavy z možného zneužitia telefónnych čísel.
Informačné kampane
Sociálna poisťovňa mesačne zasiela živnostníkom, zamestnávateľom a dobrovoľne poisteným osobám približne 50-tisíc SMS a 65-tisíc e-mailov, ktorými ústretovo upozorňuje na neuhradené platby či chýbajúce výkazy. Informoval o tom hovorca poisťovne Martin Kontúr.

V druhom pilieri pribudlo takmer 177-tisíc prvopoistencov, väčšina si dôchodcovskú správcovskú spoločnosť nevyberá sama
„Naše informačné kampane sú mäkkou formou vymáhania, ktorou pomáhame klientom splniť si zákonné povinnosti a vyhnúť sa zbytočným sankciám. Aj preto je dôležité, aby si odvádzatelia poistného svoje kontaktné údaje v Sociálnej poisťovni pravidelne aktualizovali,“ uvádza inštitúcia.
Jasnejšia identifikácia
Zmena názvu odosielateľa prispeje k jasnejšej identifikácii Sociálnej poisťovne ako oficiálnej inštitúcie. Sociálna poisťovňa zároveň vyzýva na ostražitosť voči podvodným správam. Nikdy nežiada osobné či platobné údaje a nevyzýva na kliknutie na odkazy v správach. Oficiálne informácie sú dostupné na www.socpoist.sk alebo na príslušných pobočkách.

Sociálna poisťovňa otvorila vo Svidníku novú pobočku, verejnosti ponúka kvalitnejšie služby – FOTO
Poisťovňa pravidelne realizuje informačné kampane prostredníctvom SMS a e-mailov, ktoré upozorňujú na neuhradené poistné, chýbajúce výkazy, rozhodnutia o predpísaní dlžného poistného či penále a ďalšie povinnosti. Správy sú zasielané na kontakty uvedené v registračných listoch a výkazoch. Kampaň je realizovaná v rôznych intervaloch podľa typu upozornenia.