Už takmer dva roky svet bojuje s pandémiou koronavírusu. Komerčné poisťovne na Slovensku už vyplatili milióny eur v rámci životného poistenia v súvislosti s ochorením COVID-19. Ide predovšetkým o plnenie z poistenia práceneschopnosti, ale sú poisťovne, kde dominujú úmrtia.
Od začiatku pandémie v marci 2020 do konca októbra 2021 vyplatila Allianz – Slovenská poisťovňa svojim klientom za poistné udalosti zapríčinené ochorením COVID-19 viac ako 3 mil. eur.
Spolu evidovala 2 311 poistných udalostí, pričom viac ako polovica z nich boli úmrtia.
Žiadnu udalosť doteraz nezamietli
V priemere tak počas pandémie hlásia klienti takmer štyri covidové škody denne. Najvyššie jednorazové plnenia eviduje Allianz za úmrtia.
Poisťovňa Uniqa evidovala do začiatku novembra stovky poistných udalostí, ktoré súvisia s ochorením COVID-19.
O sporenie v druhom pilieri je záujem, za rok v ňom pribudlo 53-tisíc ľudí
Plnenie z poistenia práceneschopnosti tvorili zhruba 60 %, v rámci denných dávok to bolo asi 25 %, úmrtia tvorili 15 %.
„Uniqa kryje v rámci životného poistenia v súvislosti s ochorením COVID-19 všetky dôležité riziká, ako je práceneschopnosť, hospitalizácia, chirurgický zákrok, invalidita, úmrtie, postcovidový syndróm a podobne. Doteraz neevidujeme v rámci nahlásených udalostí žiadnu, ktorú by sme zamietli,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa Uniqa Beata Lipšicová.
Je potrebné predložiť doklady
Generali Poisťovňa evidovala do konca októbra 2 321 poistných udalostí, za ktoré vyplatili celkovo takmer 1,5 mil. eur.
„Najviac poistných udalostí spojených s koronavírusom nám hlásili z dôvodu práceneschopnosti klientov. Od začiatku pandémie nám nahlásili 163 úmrtí v súvislosti s ochorením COVID-19. Všetky oprávnené nároky vyplývajúce zo životného poistenia sme našim klientom vyplatili,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Generali Katarína Ondra.
V novembri vyhlásilo osobný bankrot 1001 Slovákov, najviac dlžníkov bolo z Banskobystrického kraja
Pre potreby posúdenia nároku na poistné plnenie postupuje poisťovňa tak, ako pri iných chorobách. Napríklad pri práceneschopnosti je nutné preukázať vznik, príčinu a trvanie liečby základnými dokladmi.
Je to doklad o práceneschopnosti s uvedením diagnózy, pre ktorú bola práceneschopnosť vystavená, a lekárske správy z liečby.
Očkovanie nemá vplyv na poistenie
„Pripomíname, že napríklad očkovanie proti COVID-19 nemá žiadny vplyv na uzatvorenie životného poistenia ani na plnenie,“ uviedla Lipšicová.
Uzatvoriť si životnú poistku môže aj osoba, ktorá prekonala ochorenie COVID-19. Rovnako ako pri iných ochoreniach sa zdravotný stav posudzuje pri vstupe do poistenia.
Úspešní Slováci v poslednom roku bohatli z investovania, očakávajú ďalší rast majetku
„Špecificky sa nepýtame na konkrétne ochorenia, ale zaujíma nás, či sa klient aktuálne na niečo lieči alebo sa v minulosti liečil. V zdravotnom dotazníku, ktorý klient vypĺňa, zisťujeme podrobnosti ochorenia, príznaky, ťažkosti, a v prípade hospitalizácie údaj, kedy bol hospitalizovaný, z akého dôvodu a aký je jeho aktuálny stav. Na základe uvedených informácií potom oceníme zdravotný stav,“ vysvetľuje hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.
Ak je osoba aktuálne práceneschopná v rámci akejkoľvek diagnózy, poistnú zmluvu nie je možné uzatvoriť. Je to možné až po jej prekonaní a ocenení zdravotného stavu.