V budúcnosti sa dajú podľa Poštovej poisťovne očakávať postupné zmeny v ponuke poistných produktov vzhľadom na meniace sa potreby klientov.
Poistný trh by mal v tomto roku rásť. „Najbližší rok očakávame na Slovensku len mierny rast poistného trhu okolo dvoch až troch percent,“ povedal člen predstavenstva ČSOB Poisťovne Vladimír Šošovička. V budúcnosti sa dajú podľa Poštovej poisťovne očakávať postupné zmeny v ponuke poistných produktov vzhľadom na meniace sa potreby klientov. „Demografický vývoj pravdepodobne prinesie rastúci vek priemerného klienta poisťovne, a teda aj prispôsobovanie poistných produktov týmto zmenám,“ uviedol generálny riaditeľ Poštovej poisťovne Peter Brudňák.
Konkurenčný tlak v poistení áut bude pokračovať
Trh neživotného poistenia by mal podľa Allianzu rásť len mierne. „Pre rok 2016 predpokladáme, že trh neživotného postenia zaznamená mierny nárast na úrovni do jedného percenta,“ skonštatoval prezident Allianz – Slovenskej poisťovne Todor Todorov. Podľa poisťovne Generali by mal trh neživotného poistenia rásť najmä vďaka poisteniu majetku. Pri poistení motorových vozidiel Generali očakáva, že trh bude naďalej stagnovať kvôli silnému konkurenčnému tlaku medzi poisťovňami.
Penetrácia poistenia zaostáva
Niekoľkoročný pokles úrokových sadzieb na súčasné historicky najnižšie úrovne pravdepodobne podľa Todorova negatívne ovplyvní trh životného poistenia, kde Allianz predpokladá mierny pokles predpísaného poistného. Segment životného poistenia ak aj rastie, tak podľa Generali len minimálne a aj to najmä vďaka pripoisteniam. Očakáva sa, že tento trend v nasledujúcom roku bude pokračovať. Trh má záujem najmä o rizikové životné poistenie. „Penetrácia poistenia u slovenských klientov stále zaostáva za vyspelejšími krajinami, aj preto má slovenský poistný trh do budúcnosti potenciál,“ doplnil Vladimír Šošovička.
Ako povedal Peter Brudňák z Poštovej poisťovne, už v súčasnosti sú stále viac preferované poistné produkty bez sporiacej zložky, a teda výslovne zamerané len na krytie rizík. Dôvodom môže byť podľa neho aj dlhodobý pokles zhodnotenia sporivých zložiek poistných produktov. Predovšetkým je to však väčšia flexibilita sporenia prostredníctvom iných finančných inštitúcií ako poisťovní.
Prispôsobenie sa požiadavkám seniorov
Podľa Brudňáka sa dá očakávať posúvanie maximálneho vstupného veku klienta do poistenia a maximálneho výstupného veku klienta z poistenia. „Inak povedané, poisťovne budú do poistenia prijímať aj klientov s vyšším vekom a ponúkať im krytie rizík do vyššieho maximálneho veku. Priestor je aj na vznik špecializovaných produktov prispôsobených požiadavkám seniorov, keďže pôjde o stále väčšiu skupinu možných klientov,“ dodal Brudňák.