Vplyv na uzavretie poistky má najmä cena produktu, ale dôležitá je aj osobná skúsenosť.
Poistné zmluvy ľudia najčastejšie uzatvárajú osobne v pobočke poisťovne alebo prostredníctvom finančných poradcov. Najvyužívanejšie poistenie, povinné zmluvné poistenie, uzatvára 40 % ľudí v pobočke a 31 % prostredníctvom finančného poradcu. Na treťom mieste je stránka poisťovne, ktorú pre uzavretie zmluvy využíva 10 % ľudí. Vyplýva to zo štúdie Poistenec, poistenie, poisťovňa 2016, ktorú uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov z internetovej populácie staršej ako 18 rokov.
Druhé najvyužívanejšie poistenie, pravidelne platené životné poistenie, si najviac opýtaných (54 %) uzatvára cez svojho finančného poradcu a na druhom mieste osobne v pobočke (32 %). Len malé percento ľudí uzatvára tento druh zmlúv inými cestami. Úrazové poistenie, ktoré je tretím najbežnejším typom poistky, ľudia uzatvárajú, podobne ako životné poistenie, najčastejšie prostredníctvom finančného poradcu (52 %) a na druhom mieste osobne v pobočke (31 %). Poistku domácnosti uzatvára takmer zhodný počet ľudí osobne v pobočke poisťovne a cez finančného poradcu a poistku nehnuteľnosti o niečo viac ľudí uzatvára osobne v poisťovni.
Vplyv na uzavretie poistky má najmä cena produktu, ale dôležitá je aj osobná skúsenosť. “Keby sa dnes respondenti rozhodovali o uzavretí poistenia, najsilnejší vplyv by na ich rozhodnutie mala cena, 46 % opýtaných jej pridelilo známku 10, čo znamená veľmi silný vplyv. Nasledovala by osobná skúsenosť, prehľadnosť ponuky, komplexnosť ponuky a osobný prístup,” dodáva k výsledkom štúdie zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia Marek Zámečník.