Banky upozorňujú na novú vlnu sofistikovaných podvodov. Ide o zneužívanie mien mobilných operátorov.
Falošné stránky
„Podvodníci využili internetový vyhľadávač Google, do ktorého po zadaní voľby dobitie kreditu ako prvú možnosť ponúkne falošnú stránku mobilného operátora. Po reakcii na falošnú stránku ste následne vyzvaní na poskytnutie prihlasovacích údajov do internetbankingu a tiež na potvrdenie operácií aktivačnými sms kódmi,“ ozrejmuje právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.
Čo je phishing a ako sa proti nemu brániť?
Pri dobíjaní kreditu na mobilný telefón by mali byť ľudia podľa nej ostražití. Webovú stránku mobilného operátora by sme mali vždy ručne vypísať a nie vyhľadávať prostredníctvom vyhľadávača.
Overovanie oficiálnej webovej stránky
„Vždy si tiež overte, či sa nachádzate na oficiálnej webovej stránke vášho mobilného operátora a pri platení, či sa nachádzate na oficiálnej stránke vašej banky. Venujte mimoriadnu pozornosť obsahu doručovaných autorizačných správ a tieto potvrdzujte až potom, čo súhlasíte s ich obsahom,“ radí právnička.
Ak klient obdržal podozrivú autorizačnú správu, nemal by reagovať na ňu a bezodkladne by mal o tom upovedomiť svoju banku.