Slováci si čoraz viac osvojujú digitálne technológie v súvislosti s rastúcou dôverou k bankovým operáciám v digitálnom priestore.
Podľa prieskumu Eurobarometra má dôveru v online bankovníctvo 61 percent obyvateľov Slovenska. Využívajú internet banking, mobilné aplikácie, ale aj celkovo finančné služby v digitálnom prostredí a vnímajú ich ako bezpečné.
Pandémia koronavírusu
Online bankovníctvu verí v priemere 73 percent Európanov, informovala v piatok spoločnosť 365.bank. Slováci veria aj samotným bankovým inštitúciám. Tie svoje služby stále viac digitalizujú, čo urýchlila aj pandémia koronavírusu, ktorá nahrávala nielen online bankovým službám, ale aj bezhotovostným transakciám.
Slovenská sporiteľňa mení cenník poplatkov, časť klientov si priplatí aj za výbery hotovosti z bankomatu či za platby kartou za tovar
„K dôvere, ale aj čoraz častejšiemu využívaniu digitálnych technológií, ako sú mobilná aplikácia, internet banking, resp. platby mobilom a hodinkami, prispieva nielen vysoká miera bezpečnosti, ale aj ich jednoduché ovládanie,“ uviedla hovorkyňa 365.bank Linda Valko Gáliková.
V susedných krajinách je dôvera v online služby porovnateľná ako na Slovensku. V Česku a v Maďarsku dôveruje digitálnym službám 61 percent klientov bánk, v Rakúsku 69 percent a v Poľsku 77 percent.
Tvárová biometria
Dôvera a bezpečnosť digitálnych riešení sú prepojené nádoby. Typickým príkladom bezpečnostnej technológie, ktorú navyše ľudia využívajú v bežnom živote na dennej báze, je tvárová biometria.
VÚB banka mení cenník poplatkov, pribudne aj jeden nový 10-eurový
„V bankovníctve tvárová biometria sleduje približne 30 referenčných bodov. Algoritmus vyhodnocuje polohu a tvar očí, nosa, lícnych kostí a brady, ktoré porovnáva s fotografiou z občianskeho preukazu,“ priblížil manažér komunikácie v spoločnosti Innovatrics Ján Záborský.
Podľa Valko Gálikovej biometriu v podobe odtlačku prsta alebo skenu tváre využíva 6 z 10 bankových klientov. Ide najmä o situácie ako sú zakladanie účtu, odomykanie aplikácie, resp. platby mobilom. Pri digitálnom zakladaní účtu je zároveň tvárová biometria preferenciou klientov pred klasickým videohovorom. Podľa 365.bank využíva tento spôsob online overenia identity 85 percent klientov.