Počet užívateľov internetu neustále rastie a zvyšuje sa aj záujem o nákupy na internete. Podľa Eurostatu využilo 74 percent užívateľov internetu v poslednom roku svoj prístup na sieť aj na nakupovanie.
Oproti roku 2016 to predstavuje nárast o 11 percentuálnych bodov. Slovensko za posledných 5 rokov zaznamenalo nárast o 16 percentuálnych bodov. Podľa najnovších údajov spoločnosti Mastercard má nejakú skúsenosť s nákupmi online dokonca až 91 percent Slovákov.
Viac o téme: Koronavírus
Na skokové navýšenie obľuby nákupov online má podľa vyjadrení spoločnosti Mastercard jednoznačne vplyv pandémia. Údaje firmy však ukazujú, že obľúbenosť internetových nákupov zostáva vysoká aj po jej odznení. Zo všetkých spotrebiteľov, ktorí počas pandémie prešli na nakupovanie prostredníctvom internetu, pri ňom zhruba 20 až 30 percent zostáva.
„Keď sa pozrieme, ako sa za posledných päť rokov zmenil kartový trh, vidíme úplne jednoznačný trend digitalizácie vrátane prechodu do prostredia online a tokenizácie platobných kariet do rôznych nositeľných zariadení. Výzvy, ktoré priniesla pandémia, pritom zásadným spôsobom urýchlili vývoj celého trhu. Správa financií pomocou mobilných aplikácií alebo biometrické overovanie platieb ešte pred pár rokmi zneli ako sci-fi. Dnes ich berieme ako absolútnu samozrejmosť,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.