Pojem kryptomena je v súčasnosti známy 84 % Slovákom aktívnych na internete. Jeho znalosť zostáva dlhodobo na približne rovnakej úrovni. Iba časť Slovákov (26 %) však téma kryptomien zaujala natoľko, aby sa o ňu zaujímali ďalej. Ani nákup týchto mien zatiaľ nie je medzi internetovými užívateľmi, ktorým je pojem známy a hľadali si o ňom ďalšie informácie, rozšírený. Takmer 80 % z nich ešte žiadnu virtuálnu menu nenakúpilo. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z aktívnej internetovej populácie Slovenského národného panela.
Kryptomena je pojem, ktorý do dnešného dňa zaznamenali viac než štyri pätiny internetových Slovákov, naopak nikdy o nej nepočulo iba 16 %. Štvrtinu respondentov táto téma dokonca zaujala natoľko, že si o nej hľadali ďalšie informácie. V tejto skupine je väčšie zastúpenie mužov a zo vzdelanostných kategórií taktiež vysokoškolákov. O téme kryptomien už počulo 43 % respondentov, ale nezaujíma ju, a 15 % deklaruje, že ich síce táto téma zaujíma, ale ďalšie informácie si o nej nevyhľadali.
Pravidelne kupujúcich je málo
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi, kedy Nielsen Admosphere Slovakia tento výskum realizoval tiež, je zrejmé, že znalosť pojmu kryptomena v slovenskej internetovej populácií sa nijak nezvyšuje. O 11 percentuálnych bodov však od minulého roka pribudlo tých, ktorí o téme síce počuli, ale nezaujíma ich, a zároveň o 8 percentuálnych bodov ubudlo ľudí, ktorí pojem poznajú a téma ich zaujíma, ale žiadne informácie si o nich sami nevyhľadali. Z tých respondentov, ktorí vedia, čo kryptomeny sú a zároveň si o nich aktívne hľadali informácie, ich jednorazovo nakúpilo 17 % opýtaných. Pravidelne ich nakupujú iba 4 %.
Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. Okrem klasických výskumov trhu – face-to-face, CAWI, CATI prieskum atď. sa sústreďuje aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizuje Výskum návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov AIMmonitor, od roku 2013 monitoruje internetovú reklamu Admosphere SK.