Slováci sa naďalej snažia šetriť aj napriek tomu, že inflácia v posledných mesiacoch výrazne klesla.
Z prieskumu agentúry Median vyplynulo, že tri štvrtiny Slovákov uprednostňovalo nakupovanie v obchodoch, v ktorých majú k dispozícii zľavy vďaka vernostnej karte.
Potraviny, palivá a drogéria
Prieskum uviedol, že až 96 % obyvateľov Slovenska je členom aspoň jedného vernostného programu, pričom viac ako polovica má až päť vernostných kariet.
Výsledky prieskumu ukázali, že vernostné programy sú na Slovensku veľmi obľúbené a zákazníci si ich najčastejšie spájajú s nákupom potravín (73 %), čerpacími stanicami (60 %) a drogériami (54 %).
Úspory v druhom pilieri od začiatku roka vzrástli, dôvodom bolo najmä zhodnotenie v indexových fondoch
Agentúra spresnila, že 77 % Slovákov uprednostňuje priamu zľavu z ceny produktu, či služby a 70 % výmenu bodov za zľavu na celý nákup. Ako zaujímavé zistenie uviedla agentúra fakt, že zľavy najviac využívali Slováci vo vekovej skupine 30 až 39 rokov a s vyšším vzdelaním.
Naopak nefinančné výhody v podobe predĺženej záruky, či elektronického dokladu najviac motivuje pri výbere vernostného programu mladých ľudí v skupine 18 až 29 rokov.
Česi sa viac snažia ušetriť
Agentúra tiež realizovala identický prieskum aj v Čechách a z porovnania vyplynulo, že cez vernostný program sa snažia viac ušetriť na cenách produktov Česi (82 %) oproti Slovákom (77 %).
Z porovnania prieskumu agentúra tiež uviedla, že Slováci využívajú technológie vo vyššej miere ako Česi. Vernostný program ako aplikáciu v mobile malo 70 % Slovákov oproti 66 % Čechov.
Ekonomický rast bude pri prudko klesajúcej inflácii prirodzene akcelerovať, RRZ zverejnila aj percentuálne prognózy
Pri porovnaní Slovákov a Čechov na príklade vernostného programu Shell ClubSmart, agentúra spresnila, že tento program využíva až tretina Slovákov oproti pätine Čechov.
Slováci podľa agentúry najčastejšie utrácali body za zľavu na nákup (56 %), alebo si ich vymieňali za produkty z ponuky čerpacej stanice (44 %).