Generácia Z dokáže z výplaty odložiť väčšiu časť než staršie generácie a má menší problém vyjsť so svojím rozpočtom. Podľa prieskumu 365.bank žije od výplaty k výplate len 41 % „zetkárov“, zatiaľ čo viac ako polovica mileniálov a boomerov má finančné problémy.
Nákup značkového tovaru
„Mladí ľudia majú nižšie životné náklady a menej záväzkov, čo im umožňuje viac investovať,“ vysvetľuje Linda Gáliková z 365.bank. Generácia Z si uvedomuje potrebu investovať a preferuje investovanie nad tradičným sporením.
Cestovanie a zážitky sú pre takmer tri štvrtiny generácie Z najlepšou investíciou, podobne to vníma aj 6 z 10 mileniálov a generácie X. Mladí tiež inklinujú k nákupu drahších značkových tovarov, pričom len 30 % z nich míňa na nepotrebné veci.
Tendencia nakupovať v zľavách
Všetky generácie majú tendenciu nakupovať v zľavách, pričom najviac to robia mileniáli (82 %) a Boomeri (81 %). Podobne spoločným znakom, ktorý je typický nielen pre generáciu Z, ale aj mileniálov a generáciu X, sú paradoxne mobilné aplikácie.
Platy sú na Slovensku stále tabu, zamestnanci z generácie Z sú však konverzácii o peniazoch otvorení
„Vďaka pokrytiu internetu, ale aj jednoduchosti mobilných aplikácií sa digitálny svet a technológie približujú a sprístupňujú aj starším ročníkom. Ich využívanie tak už nie je signifikantným prvkom pre mladých, ale stávajú sa bežným nástrojom aj pre skoršie narodené ročníky,“ uzatvára Gáliková.