Generácia Z má nad financiami lepšiu kontrolu ako staršie ročníky, uvedomuje si aj potrebu investícií

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze, euro
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.
Tento článok pre vás načítala AI.

Generácia Z dokáže z výplaty odložiť väčšiu časť než staršie generácie a má menší problém vyjsť so svojím rozpočtom. Podľa prieskumu 365.bank žije od výplaty k výplate len 41 % „zetkárov“, zatiaľ čo viac ako polovica mileniálov a boomerov má finančné problémy.

Nákup značkového tovaru

„Mladí ľudia majú nižšie životné náklady a menej záväzkov, čo im umožňuje viac investovať,“ vysvetľuje Linda Gáliková z 365.bank. Generácia Z si uvedomuje potrebu investovať a preferuje investovanie nad tradičným sporením.

Cestovanie a zážitky sú pre takmer tri štvrtiny generácie Z najlepšou investíciou, podobne to vníma aj 6 z 10 mileniálov a generácie X. Mladí tiež inklinujú k nákupu drahších značkových tovarov, pričom len 30 % z nich míňa na nepotrebné veci.

Tendencia nakupovať v zľavách

Všetky generácie majú tendenciu nakupovať v zľavách, pričom najviac to robia mileniáli (82 %) a Boomeri (81 %). Podobne spoločným znakom, ktorý je typický nielen pre generáciu Z, ale aj mileniálov a generáciu X, sú paradoxne mobilné aplikácie.

„Vďaka pokrytiu internetu, ale aj jednoduchosti mobilných aplikácií sa digitálny svet a technológie približujú a sprístupňujú aj starším ročníkom. Ich využívanie tak už nie je signifikantným prvkom pre mladých, ale stávajú sa bežným nástrojom aj pre skoršie narodené ročníky,“ uzatvára Gáliková.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe: Linda Gáliková
Firmy a inštitúcie: 365 bank