BRATISLAVA 12. novembra (WebNoviny.sk) – Virtuálna registračná pokladnica prešla ďalšou úpravou. Finančná správa podľa jej vyjadrení nasadila novú verziu tejto bezplatnej služby, ktorá vychádza v ústrety jej užívateľom. Virtuálnu registračnú pokladnicu v súčasnosti využíva približne 30 tisíc podnikateľov.
V novej verzii aplikácie finančná správa sprístupnila balík reportov, ktoré užívatelia žiadali. Je v ňom základný report, ktorý obsahuje prehľad pokladničných dokladov a iných dokladov. Ďalej rozšírený report, čiže aj prehľad položiek na pokladničných dokladoch. Podnikatelia budú mať k dispozícii aj report predaja.
Report pokladníc zahŕňa sumárny prehľad za zvolené virtuálne pokladnice podnikateľa s obratmi a rozpisom typov platidiel. Report prihlásení zase obsahuje zoznam prihlásení z jednotlivých zariadení.
Niekoľko rád, ako sa dá chrániť pred hrozbami internetu
Novinkou je aj presná identifikácia riadku a chyby pri importe. Pri chybne vyplnenej položke v katalógu tovarov a služieb sa vypíše riadok, v ktorom omyl vznikol. Import zoznamu tovaru alebo služieb sa zároveň rozšíril o možnosť importu vo formáte xlsx. Všetkým používateľom virtuálnej pokladnice sa budú tiež zobrazovať informačné hlášky. Finančná správa bude ich prostredníctvom informovať podnikateľov o nedostupnosti aplikácie, zasielať technické informácie či novinky z oblasti legislatívy.
Zmenou, ktorú obsahuje nová verzia virtuálnej registračnej pokladnice, je aj vytlačenie dokladu výber. V prípade mobilnej aplikácie bude možné využitie čítačky QR kódov pri vrátenej položke pre urýchlenie vyhľadávania dokladu. Pri vrátení alebo reklamácii tovaru stačí v aplikácii virtuálnej registračnej pokladnice naskenovať QR kód z pokladničného dokladu, na ktorom bol evidovaný, a daný tovar vybrať.