BRATISLAVA 27. mája (WebNoviny.sk) – Na videohernom festivale Game Days Trnava sa dozvieš, ako David Ringeisen robil na hrách Witcher 3 alebo Assassin’s Creed. Na výstave Československý 8-bitový samizdat zistíš, že za tvorbu videohry mohlo hroziť kľudne aj väzenie.
Priamo z Microsoftu príde o svojej práci v Xbox Teame rozprávať ostrieľaný vývojár Bryce Johnson. Budeš si môcť vyskúšať rozpracované hry slovenských vývojárov medzi prvými hráčmi na svete. Odovzdáme aj cenu Slovenská hra roka, budú sa tvoriť hry v Power Pointe a chýbať nebude ani veľký herný kvíz, game jam, koncerty a párty.
Hlavnou hviezdou bude animátor a režisér David Ringeisen (HU), ktorý má za režírovanie cutscéna trailerov pre hry ako Witcher 3, Assassin’s Creed, Call of Duty alebo Destiny. Vďaka svojim skillom pracoval na jedných z najziskovejších videoherných projektov posledných rokov a „veselých príbehov z nakrúcania“ má na rozdávanie.
Adaptive Controller
Ďalším hosťom z prvej videohernej ligy je vývojar z Microsoftu Bryce Johnson (USA). Skúsenosti zbieral v Xbox Teame a teraz pracuje na Adaptive Controlleri, ktorý má uľahčiť hranie gamerom so zdravotným znevýhodnením. Tak si predstavujeme videoherného hrdinu.
Svet Áčkových videohier pomáha tvoriť aj Tom Kail (GB) zo štúdia Inkle. Jeho cestovateľskú adventúru 80 Days vyhlásil magazín TIME za najlepšiu hru roka 2014. Do Trnavy príde predstaviť novinku Heaven’s Vault.
Medzi indie hráčmi sa už pár rokov od vydania teší takmer kultovému statusu skvelá a inovatívna stratégia Frostpunk, kde ste niekedy museli nechat zomrieť stovky ľudí, aby ste zachránili tisíce. Práve tento darwinovský masochizmus mala na starosti vzdelaním biologička a srdcom dizajnérka Marta Fijak (PL).
Videoherní vedci
Videohry však nenapredujú míľovými krokmi len vďaka vývojárom, posúvajú ich dopredu aj videoherní vedci. Jednou z najlepších široko-ďaleko je Johanna Pirker (AT), ktorú magazín Forbes označila za 30 najväčších mozgov pod 30 rokov v oblasti vedy v Európe. Špecializuje sa na umelú inteligenciu, interakciu človeka s počítačom, dátovú analýzu, a VR.
SightlessKombat (GB) patrí medzi hráčov, ktorých ani strata zraku neodradí od potešenia z hrania. Ako konzultant pre dostupnosť médií znevýhodnenému publiku spolupracoval s viacerými štúdiami a pomáhal im vylepšiť produkty a vyvíjať nové funkcie ako napríklad HUD Volume Slider, ktorá sa prvýkrát použila v hre Killer Instinct Season 2 alebo Fabricator Ping do hry Gears Of War 4. Obe hry aj aktívne hráva a postuje na svoj YouTube kanál.
Hra roka, výstavy, workshopy
Veľkým ťahákom festivalu budú aj starostlivo zostavené výstavy v nádherných priestoroch trnavského Nádvoria, ktoré sú na to ako stvorené. Môžete sa tešiť aj na výstavu v réžii videoherného vedca Jaroslava Švelcha, ktorý zbieral skúsenosti aj na Massachussets Instute of Technology (MIT), kde mu vydali najkomplexnejší prehľad videoherného praveku v Československu – Gaming the Iron Curtain.
V Trnave predstaví výstavu Czechoslovak 8-bit Underground, s hrami ktoré boli v hlbokom socializme nástrojom občianskej neposlušnosti a politického boja proti normalizácii.
Videohry, ktoré na jeho výstave uvidíte vznikali výhradne „na kolene“, patria medzi najstaršie zachované politické hry na svete a boli digitálnou obdobou samizdatov svojej doby. Milovníkov videohier a animácie poteší prienik medzi týmito dvoma svetmi počas výstavy Michaela Freia, ktorý vybral to najlepšie z „Interaktívnej animácie“. Pokiaľ počujete skôr na zvuk určite vás osloví výstava audiohier zostavená Christopherom Wrightom. Jedná sa o hry tvorené nevidomými programátormi pre nevidomých hráčov.