NITRA 15. októbra (WEBNOVINY) – Mesto Nitra sprísni kontrolu nepoužívaných áut a vrakov, ktoré zaberajú parkovacie miesta.
Kontrola na radnici totiž ukázala nedostatky pri riešení tejto problematiky. Výzvy na odstránenie vozidla zaslal magistrát v niektorých prípadoch po lehote 30 dní, platobné výmery nevystavil vo všetkých prípadoch. „Pracovníčka, ktorá to mala na starosti, dostala za to napomenutie,“ povedal primátor Jozef Dvonč a dodal, že postup pri riešení vrakov áut bude odteraz dostávať prednosta radnice na stôl pravidelne každý mesiac.
Ako sa ďalej píše vo výsledkoch kontroly, vystavené platobné výmery neboli odstúpené k zúčtovaniu a následne ani k vymáhaniu úhrad na príslušné útvary mesta, čo je porušenie zákona o účtovníctve. Niektoré vozidlá, ktoré mestská polícia eviduje ako odstránené, naďalej parkujú na sídlisku Klokočina.
V roku 2010 mestská polícia zaevidovala 212 dlhodobo nepojazdných vozidiel, za rok 2011 to bolo zatiaľ 92. Sadzbu dane za užívanie verejného priestranstva pre vozidlo vyradené z cestnej premávky stanovuje všeobecne záväzné nariadenia mesta na euro za meter štvorcový a deň. Za rok 2010 magistrát vystavil 14 platobných výmerov v celkovej výške 28 014 eur. Napríklad majiteľ Peugeota 306 s nitrianskou štátnou poznávacou značkou má zaplatiť 6 674 eur, majiteľ Forda Escort bez evidenčného čísla 4 719 eur. „Pokiaľ sa nám podarí znížiť počet vrakov, je to pre nás dobrý výsledok, pretože sa nám uvoľňujú ďalšie parkovacie miesta,“ poznamenal Jozef Dvonč.
Dlhodobo nepojazdné vozidlá a vraky kontroluje mestská polícia, ktorá zhotovuje aj fotodokumentáciu. Majiteľov áut potom zistí dopravný inšpektorát. Polícia ich vyzve k odstráneniu vozidla do siedmych dní. Zoznam áut, ktoré majitelia neodstránia, následne posiela na referát dopravy a cestného hospodárstva na mestskom úrade. Ten zasiela majiteľom vozidiel, ktoré užívajú verejné priestranstvo viac ako 60 dní, písomné výzvy na ich odstránenie. Vlani ich poslal 47, v tomto roku 17.