Sociálne siete Twitter a Facebook prijali opatrenia, aby zablokovali čínsku dezinformačnú kampaň zameranú proti Hongkongu. Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Twitter uviedol, že odstránil 936 účtov, ktorých cieľom bolo „vyvolať v Hongkongu politické nezhody„. Kontá pochádzali z pevninskej Číny a boli súčasťou koordinovaného úsilia o podkopanie „legitímnosti a politických pozícií protestného hnutia„.
Okrem toho Twitter pozastavil činnosť 200-tisíc ďalším účtom, ktoré mali dané dezinformácie umocniť, no ešte „v podstate neboli aktívne„.
Spojenie s čínskou vládou
Facebook zase po tipe od Twitteru odstránil „sedem stránok, tri skupiny a päť účtov„. Nathaniel Gleicher, vedúci oddelenia kybernetickej bezpečnosti spoločnosti Facebook, povedal, že často zverejňovali príspevky o lokálnych politických správach a záležitostiach vrátane pretrvávajúcich protestov v Hongkongu.
Video: Do ulíc Hongkongu opäť vyšli opoziční aj pročínski demonštranti
„Hoci sa ľudia za touto činnosťou pokúšali utajiť svoju totožnosť, pri našom vyšetrovaní sme našli prepojenia na jednotlivcov, ktorí sú spojení s čínskou vládou,“ vysvetlil.
Koordinovaná operácia
Twitter vo svojom vyhlásení oznámil, že jeho „intenzívne vyšetrovanie“ poskytlo „spoľahlivé dôkazy na podporu toho, že je to koordinovaná štátom podporovaná operácia„.
Video: Hongkonské protesty sa rozšírili aj do miest v Austrálii, v Melbourne zasahovala polícia
„Konkrétne sme identifikovali veľké zhluky účtov, ktoré sa správali koordinovaným spôsobom, aby zosilnili správy týkajúce sa hongkonských protestov,“ uvádza spoločnosť v stanovisku
Ostrá kritika
Opatrenia prišli po tom, čo sa Twitter cez víkend stretol s ostrou kritikou za to, že na svojej sieti umožnil čínskej tlačovej agentúry Sin-chua kúpiť sponzorované príspevky.
Ako v pondelok vyhlásil, takéto reklamy už nebude povoľovať. „Nebudeme prijímať reklamu od štátom kontrolovaných spravodajských mediálnych subjektov. Každý postihnutý účet bude môcť slobodne používať Twitter, aby sa angažoval vo verejnej konverzácii, len nie v našich reklamných produktoch,“ vyjadril sa Twitter s tým, že tento krok sa netýka subjektov financovaných daňovými poplatníkmi vrátane nezávislých verejnoprávnych vysielateľov.