Tretina firiem trpí odporom zamestnancov k novým postupom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zamestnanie, práca, počítače
Foto: ilustračné, Thinkstock

BRATISLAVA 2. decembra (WBN/PR) – Výskumná štúdia vypracovaná organizáciou Leading Edge Forum (LEF) spoločnosti CSC uvádza, že vo väčšine firiem nie je vyšší manažment schopný robiť dôležité rozhodnutia týkajúce sa stratégie a zavádzania technológií a to práve v období, kedy „tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať“, ako tvrdí štúdia.

Globálni podnikateľskí lídri vnímajú to, že nové technológie majú potenciál zmeniť situáciu, mnohí z nich si však nie sú istí, či ich firmy disponujú tou úrovňou riadenia IT odborníkmi, ktorá je v týchto čoraz nepokojnejších časoch potrebná,“ povedal David C. Moschella, riaditeľ výskumu v CSC LEF.

Štúdia CSC LEF identifikuje to, čo považujú vedúci pracovníci za najväčšie prekážky plného využitia IT potenciálu svojich firiem:

• 32 percent uvádza absenciu spolupráce v rámci spoločnosti medzi jednotlivými oddeleniami v rámci organizácie;

• 28 percent uvádza odpor zamestnancov a/alebo zákazníkov voči novým spôsobom práce;

• 24 percent uvádza absenciu pružnosti a schopnosti reagovať;

• 16 percent uvádza nedostatočné zapájanie sa zo strany riadiacich pracovníkov vo vzťahu k novým iniciatívam v oblasti technológií.

Správa odporúča, aby si podniky, ktoré pracujú s veľkým množstvom informácií, vytvorili plán pre zvyšovanie IT úrovne, ktorý bude založený na štyroch hlavných prvkoch:

• Zaangažovanosť vedúcich pracovníkov – spoločnosti potrebujú na najvyšších miestach ľudí, ktorí veria, že na IT záleží, a akceptujú fakt, že musia prevziať zodpovednosť za hlavné iniciatívy svojej firmy v oblasti IT;

• Partneri, ktorí sa vyznajú v technológiách – úroveň IT je potrebné vnímať v kontexte širšieho firemného ekosystému a potreby využívať nové možnosti v oblasti inovácie a infraštruktúry;

• Zamestnanci s viacerými zručnosťami – spoločnosti potrebujú kultúru, ktorá bude efektívne zavádzať nové spôsoby práce a odmeňovať tých zamestnancov, ktorí využívajú IT na to, aby svoju prácu robili lepšie;

• Revitalizované podnikové IT – centrálne IT musia byť vo väčšej miere nasmerované do externého prostredia, čo povedie k zvýšeniu množstva času venovanému priamej práci so zákazníkmi a dodávateľmi a pomôže iniciovať zmenu vo firme a jej ekosystéme.

Zatváranie nožníc medzi tradičným riadením spoločnosti a riadením spoločnosti IT odborníkmi

I keď klasické riadenie firmy začína pomaly splývať s riadením IT odborníkmi, tieto dva štýly majú úplne odlišný pôvod a to si vyžaduje, aby si firmy osvojovali nové zručnosti a formy správania. Štúdia CSC LEF uvádza desať príkladov toho, ako sa riadenie IT odborníkmi líši od tradičného vedenia firmy. Patria medzi ne aj nasledujúce štyri príklady:

• Prelomenie uzatvorených štruktúr – keďže najdôležitejšie iniciatívy v oblasti IT takmer vždy prechádzajú naprieč všetkými existujúcimi štruktúrami a oblasťami v rámci firmy, jednou z najdôležitejších požiadaviek na IT odborníka – manažéra je schopnosť zabezpečiť realizáciu vecí bez ohľadu na hranice jestvujúce vo firme;

• Rozhodnutia založené na dátach – len približne polovica z tých vedúcich pracovníkov, ktorí sa zúčastnili prieskumu, uviedla, že ich firma skutočne vyvíja činnosť na základe dát, a mnohí z nich sú voči tomuto konceptu ešte stále skeptickí;

• Budovanie spoločenstva – vedenie v takých oblastiach, ako sú napríklad spolupráca v rámci ekosystému, sociálne médiá, otvorená inovácia, crowdsourcing a zaangažovanosť zákazníkov je zvyčajne vecou vplyvu, nie kontroly;

• Stratégia otvorenosti – princípy stojace za presadzovaním používania open-source softvéru sa šíria aj v iných hospodárskych odvetviach vrátane 3D tlače, robotiky, elektrických automobilov, rozsiahlych otvorených on-line kurzov (MOOC) a v rámci riadenia štátu, mnohí vedúci pracovníci však napriek tomu ešte stále uprednostňujú tradičnejšie prístupy využívajúce duševné vlastníctvo.

Správa LEF vychádza z prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo 300 vedúcich pracovníkov úrovne C a 300 odborníkov z oblasti IT, ktorí pôsobia v Spojenom kráľovstve a USA, a tento prieskum realizovala pre spoločnosť CSC spoločnosť IDG.

Zhrnutie správy, internetový nástroj pre vlastné ohodnotenie a konferencia o riadení spoločnosti IT odborníkmi

Ak si chcete preštudovať alebo prevziať stručné zhrnutie správy fóra LEF spoločnosti CSC s názvom „Tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať“, navštívte stránku https://dxc.com/us/en/insights/perspectives/dxc-leading-edge.

Nástroj pre vlastné ohodnotenie pozostávajúci z dvadsiatich otázok, ktorý odhalí kvalitu úrovne riadenia IT odborníkmi v organizácii: https://dxc.com/us/en/insights/perspectives/dxc-leading-edge.

Štúdia „Tradičné riadenie spoločnosti a riadenie spoločnosti IT odborníkmi začínajú postupne splývať“ bude predmetom diskusie počas exekutívneho fóra CSC LEF, ktoré sa uskutoční 18. septembra 2014 v Londýne.

Viac informácií nájdete na stránke: www.lef.csc.com/events/theforum.

O Leading Edge Forum spoločnosti CSC

Leading Edge Forum (LEF) spoločnosti CSC je komunitou ideových lídrov, ktorá sa zaoberá globálnym výskumom, a jej cieľom je poskytovať pomoc veľkým organizáciám pri identifikovaní a osvojovaní si nových postupov v rámci čoraz väčšieho prelínania sa podnikových a informačných technológií. Prostredníctvom ročného členského programu, ktorý zahŕňa výskum, podujatia, workshopy a poradenské služby, podporuje riaditeľov pre IT (CIO) a iných lídrov v odbore podnikových a informačných technológií v takých oblastiach, ako je tvorba vízií do budúcnosti, stratégie, organizačné zmeny, vzdelávanie vedúcich pracovníkov, rozvoj personálu a budúcnosť fungovania centrálnych IT. Členovia majú k dispozícii personalizovaný prístup do globálnej siete myšlienkových lídrov, klientov a popredných odborníkov z praxe. Ak máte záujem o viac informácií, navštívte stránku lef.csc.com.

O spoločnosti CSC

Spoločnosť Computer Sciences Corporation (CSC) je celosvetovým lídrom v oblasti informačno-technologických (IT) služieb a riešení budúcej generácie. Cieľom spoločnosti je zaistiť mimoriadnu ziskovosť investícií klientov do technológií prostredníctvom riešení, ktoré sú najlepšie vo svojej triede, odbornosti v konkrétnej oblasti a globálneho záberu. Spoločnosť CSC má približne 76 000 zamestnancov a za obdobie 12 mesiacov, ktoré sa skončilo 4. júla 2014, vykázala zisk vo výške 13 mld. USD. Ak máte záujem o viac informácií, navštívte internetovú stránku spoločnosti na adrese www.csc.com.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať