- aktualizované 10. mája, 19:43
BRATISLAVA 10. mája (WebNoviny.sk) – Telekom mal v piatok od predpoludnia rozsiahly výpadok a niektorým zákazníkom sa nedalo telefonovať a ani ste sa im nedovolali.
Väčšina zákazníkov je pripojená
Výkonný riaditeľ pre Slovensko Dušan Švalek sa na stránke spoločnosti na sociálnej sieti Facebook pred siedmou večer ešte raz všetkým zákazníkom ospravedlnil a uviedol, že väčšina zákazníkov je už opäť pripojená na mobilné siete a tí, ktorí tam ešte nie sú, postupne nabiehajú.
„Čo sa týka jednotlivých služieb, hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii,“ napísal Švalek s tým že obnovené je aj posielanie správ. „V našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr,“ priblížil.
Najdlhšie trvá operátorovi obnova dát. „Ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartnúť,“ poradil Švalek a dodal, že VoLTE sa im ešte bohužiaľ rozbehnúť nepodarilo.
Poruchy hlásili viacerí ľudia
Rozsiahly výpadok sa začal v piatok predpoludním.„Už aj východ,“ napísal jeden zo zákazníkov na oficiálnu stránku operátora na sociálnej sieti Facebook.
Poruchy hlásili aj ďalší ľudia. „Zdravím, máte výpadok aj na zákazníckej linke, keď čakám už 22 minút? Vďaka! Mohli by ste poskytnúť nejaké info a vyjadrenie. Platiaci zákazníci si to zaslúžia…,“ pýtal sa na problémy so sieťou ďalší.
Jeden z prispievajúcich ľudí uviedol, že sa mu nedalo dovolať nikomu už od 11:00 a nevedela sa s ním spojiť ani manželka. Problémy hlásili ľudia aj na oficiálnom fóre na webe Telekomu. Výpadky hlásili z Košíc, Popradu, Bratislavy, Levíc a napríklad aj z Trnavy.
Technický problém na komponente
Telekom na sociálnej sieti najprv popoludní uviedol, že eviduje plošný výpadok na ich mobilnej sieti. „Zákazníci sa s ním môžu stretnúť na celom Slovensku, ale nemusí sa týkať všetkých čísel,“ napísala spoločnosť na Facebooku. Niektorí mohli podľa vyjadrenia Telekomu volať medzi sebou alebo byť dovolateľní z inej siete alebo volať do inej siete, iní nie a sieť sa im javila ako preťažená a nie je dostupné ani VoLTE.
„Technický problém nastal na komponente, ktorý prepája hovory a registruje zákazníkov v sieti. Ak je zákazník prihlásený v sietí, mobilné dáta môžu byť dostupné: fungujú aplikácie, sťahovanie dát, dajú sa uskutočniť hovory cez aplikácie ako Whatsapp. Táto situácia od 10:35 a intenzívne pracujeme na jej odstránení,“ doplnil Telekom a zákazníkom sa už vtedy za vzniknuté komplikácie ospravedlňoval.
Mobilné a dátové služby postupne začali popoludní nabiehať viacerým zákazníkom. „Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme vás ešte chceli poprosiť o trpezlivosť,“ uvádzal Telekom opäť aj s ospravedlnením ľuďom, ktorých sa výpadok dotkol. „Naďalej makáme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu,“ dodal operátor k riešeniu piatkového problému.