História Tatravagónky v Poprade siaha do 20. rokov minulého storočia. V roku 1994 vzniká Tatravagónka a.s. V roku 2006 sa majoritným akcionárom spoločnosti stáva Optifin Invest. V roku 2008 Tatravagónka kupuje Vagónku Trebišov. Vlani sa firma stala takmer 50 % vlastníkom akcií Fabryky Wagonow Gniewczyna v Poľsku a tohto roku kúpila srbského výrobcu vagónov Bratstvo Subotica. Spoločnosť Tatravagónka má v súčasnosti 1 760 zamestnancov a 250 dodávateľov prác. V roku 2010 dosiahol obrat spoločnosti 202 mil. eur. Predpokladaný obrat v tomto roku je 198 mil. eur. Vlani vyrobila Tatravagónka 5 475 železničných podvozkov a 1 805 vagónov. Jeden z najlepších rokov bol rok 2008, keď spoločnosť vyrobila 8 120 podvozkov a 2 400 vagónov.
Do novej linky na výrobu cisternových vagónov investovala spoločnosť približne štyri milióny eur. Linka sa vyznačuje najmodernejšou technológiou, ktorá umožňuje súbežnú výrobu troch typov cisternových nádrží s rôznym vonkajším priemerom plášťa. Významným parametrom linky je aj potreba výrobnej plochy, ktorá je o 50 % nižšia voči konkurencii. Adaptabilnosť prestavby tejto linky na iný typ cisterny je pritom len jeden týždeň. V súčasnosti má firma zabezpečené dostatočné vyťaženie linky pre rok 2012 výrobou cisternových vagónov pre najväčších operátorov v Európe.
Okrem novej linky investovala Tatravagónka aj do optimalizácie výroby v oblasti náterových systémov, obrábania a zlepšenia pracovných podmienok pre zamestnancov. Výrazný podiel investícií tvoria aj investície do vývoja, výskumu a certifikácie vagónov. V súčasnosti vyvíja spoločnosť dva typy vagónov pre nemeckých zákazníkov. Prvý typ vagóna je určený pre hutnícky priemysel na prepravu zvitkov plechu, ktorý výrazne uľahčí manipuláciu s nákladom. Druhý vagón je vyvíjaný pre potreby prepravy obilnín. Okrem vývoja nových vagónov investovala spoločnosť aj do vývoja nových podvozkov pre trhy s rozchodom 1 520 milimetrov ((mm). V septembri tohto roku predstavila Tatravagónka na medzinárodnej výstave EXPO 1520 v Moskve nový cisternový vagón s objemom 137 metrov kubických, určený na prepravu ľahkých ropných látok po tratiach s rozchodom 1 520 mm.