Už štvrtý rok mení dm „Black Friday“ na „Giving Friday“, keď sa nákupom počas piatka, ktorý tento rok padol na 26. novembra, opäť spája s podporou zmysluplného projektu v spolupráci so Slovenskou katolíckou charitou. Vďaka iniciatíve dm {spoločne} tak venuje 5 percent z celkového denného obratu v rámci e-shopu mojadm.sk a všetkých predajní dm na vznik a vybavenie 15 vzdelávacích centier počítačovou technikou pre marginalizované skupiny v mestách a obciach v rámci celého Slovenska. Po jednom centre tak vznikne v Bratislave, Skalici, Trnave, Galante, Dunajskej Strede, Žiline, Čadci, Nitre, Rožňave, Prešove a Banskej Bystrici a po dvoch centrách v mestách Spišská Nová Ves a Košice. Do nich budú mať prístup žiaci a študenti, ktorí majú online vyučovanie, dospelí, ktorí si zvyšujú rekvalifikáciu online formou, a všetci, ktorí sa chcú akoukoľvek online formou dovzdelať, rozvinúť svoj talent alebo sa spojiť so svojou rodinou a v súčasnosti na to nemajú podmienky. Vyzbieraná suma bude zverejnená v pondelok 29. novembra na sociálnych sieťach dm.
„Príchod pandémie nám na začiatku minulého roka ukázal, akú veľkú časť svojich životov sme schopní presunúť do online sveta. Home office sa stal jedným z najskloňovanejších slovných spojení, živé stretnutia nahradili tie virtuálne a výučba študentov sa preniesla z učební priamo do ich domovov. A hoci je na jednej strane skvelé, že sa v súčasnosti vieme vďaka technológiám spojiť s okolitým svetom rýchlo a jednoducho, treba si zároveň uvedomiť, že to nie je samozrejmosť pre každého,“ konštatuje Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt, a dodáva: „Keďže pre viacpočetné rodiny, rodičov samoživiteľov či ľudí zo znevýhodnených skupín obyvateľstva je náročné v rámci svojich finančných rozpočtov zabezpečiť pre seba či každé svoje dieťa mobil, tablet či počítač, aby mohlo v prípade potreby plynule prejsť zo štandardného spôsobu vyučovania do online sveta, a jednou z našich vízií dm je aj vzdelávanie, rozhodli sme sa ich podporiť vznikom a vybavením vzdelávacích centier.“
„Prístup k vzdelávaniu je jednou z priorít Slovenskej katolíckej charity, a preto nás nesmierne teší, že náš dlhoročný partner dm drogerie markt sa rozhodol tohtoročný výnos z akcie dm Giving Friday venovať na vybudovanie počítačových miestností pre marginalizované skupiny. Nejde však len o jednorazovú pomoc, ale špecifickosť tejto spolupráce spočíva v jej udržateľnosti,“ povedal Erich Hulman, generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity.
dm {SPOLOČNE}
Vo svojej najväčšej iniciatíve pod názvom dm {spoločne} pokračuje spoločnosť dm drogerie markt už siedmy rok. Prostredníctvom nej spolupracovníci a zákazníci dm spoločne podporujú výnimočné projekty a aktivity, čím šíria myšlienky dobrovoľníctva a pomáhajú zvyšovať záujem o filantropické aktivity a dobrovoľnícku prácu na Slovensku.
Informačný servis