„Majáky cirkularity“ je nové označene pre firmy, ktoré na veľkej ekonomickej škále presadzujú obehové obchodné modely
Spoločnosť Schneider Electric, lídra v oblasti digitálnej transformácie energetického manažmentu a automatizácie zaradilo Svetové ekonomické fórum a konzultanti McKinsey medzi tri globálne majáky cirkularity v oblasti budov. Týmto novým označením sa oceňujú priekopnícke riešenia v oblasti obehovosti, ktoré ukazujú inovácie, významný vplyv a hodnotu v globálnej škále. „Majáky“ vybrala nezávislá skupina odborníkov z priemyslu, akademickej obce a verejných inštitúcií.
Oblasť budov (rezidenčná a komerčná infraštruktúra) je zodpovedná za 39 % emisií CO2 súvisiacich s energiou, 33 % spotreby materiálov a tvorby odpadu a 25 % zmien v systéme krajiny. Komunita firiem s označením „maják cirkularity“ ukazuje ďalším spoločnostiam spôsob, ako sa navzájom inšpirovať s cieľom urýchliť obehové opatrenia a rozšíriť ich v záujme efektívnejšieho využívania zdrojov.
Spoločnosť Schneider Electric bola ocenená Svetovým ekonomickým fórom a spoločnosťou McKinsey za svoj komplexný cirkulárny prístup v rámci portfólia svojich riešení v oblasti energetiky a automatizácie budov. Prostredníctvom ekologického dizajnu, miest na premenu odpadu na zdroje a globálnej siete renovačných centier zabránila spoločnosť Schneider Electric od roku 2018 vzniku približne 513 miliónov ton CO2 u svojich zákazníkov.
Schneider Electric používa 27 % ekologických materiálov vo všetkých svojich výrobkoch a túto úroveň plánuje do roku 2025 zvýšiť na 50 %. Až 22 % produktových radov spoločnosti Schneider Electric má možnosť cirkulácie a viac ako polovica výrobných závodov spoločnosti Schneider Electric zhodnocuje viac ako 99 % odpadu.
Jedným z príkladov toho ako spoločnosť Schneider Electric dáva produktom druhý život sú ističe MasterPact MTZ. Ističe sa po skončení životnosti odoberú od zákazníkov, rozoberú, diagnostikujú, zmodernizujú, otestujú a opäť uvedú na trh.
Program dodávateľského reťazca IMPACT
Cirkulárne obchodné modely a dizajn dodávateľského reťazca sú súčasťou programu IMPACT. Ide o ďalší vývoj transformácie dodávateľského reťazca Schneider Electric, ktorého cieľom je pozitívne ovplyvniť zákazníkov aj planétu. Jeho kľúčovými piliermi sú:
- Ľudia – ľudia v spoločnosti Schneider Electric majú možnosť inovovať a každý deň pozitívne ovplyvňovať zákazníkov.
- Planéta – Schneider Electric buduje udržateľný, zodpovedný a čistý dodávateľský reťazec.
- Zákazníci – spoľahlivý dodávateľský reťazec spoločnosti Schneider Electric poskytuje špičkovú kvalitu v odvetví.
- Výkonnosť – Schneider Electric podporuje výkonnosť prostredníctvom pokročilých technológií, inteligentných a jednotných procesov, regionálnych ekosystémov a spoločného dizajnu.
Informačný servis