BRATISLAVA 28. januára (WEBNOVINY) – V rozvojových krajinách bude do roku 2030 žiť až 80 % svetovej strednej triedy, pričom spotrebiteľské výdavky tejto skupiny obyvateľstva planéty dosiahnu vyše 22 biliónov USD. Tvrdí to štúdia poradenskej spoločnosti Roland Berger Strategy Consultants (RBSC).
„V priebehu nasledujúcich rokov budeme svedkami rýchleho rastu populácie a zlepšenia kvality života v rozvojových regiónoch sveta,“ hovorí Constantin Kinský, partner spoločnosti RBSC. Spotrebitelia v rozvojových krajinách budú podľa jeho slov javiť väčší záujem o kvalitnejší, prípadne značkový tovar. Zaujímať ich bude aj životnosť produktov a ich dopad na životné prostredie.
„Firmy, ktoré budú chcieť tieto rastové príležitosti využiť, budú musieť včas vyhodnotiť trendy na týchto trhoch a vytvoriť vyhovujúce produktové, marketingové a predajné stratégie,“ tvrdí Kinský.
Motorom rastu životnej úrovne v rozvojových krajinách budú podľa RBSC hlavné veľké mestá, avšak zaujímavými predajnými trhmi sa môžu stať aj regióny s nižšou kúpnou silou obyvateľstva. V týchto oblastiach očakáva RBSC nárast záujmu hlavne o lacné produkty.
Kľúčovým trendom, ktorý v priebehu nasledujúcich rokoch ovplyvní nákupné správanie, je rozmach mobilnej komunikácie. RBSC očakáva, že do roku 2020 bude v rozvojových krajinách využívať mobilný telefón približne 2,2 mld. ľudí a pripojenie na internet až 2,5 mld. ľudí.
Rozšírenie mobilnej komunikácie v rozvojových častiach sveta pôjde podľa RSBC ruka v ruke s rastom investícií do mobilného marketingu. „Do roku 2016 vzrastú v krajinách ako Čína či India investície do tejto oblasti až šesťnásobne, a to na 6 miliárd USD. Pre porovnanie, v Európe firmy minú za rovnaké obdobie 1 miliardu USD,“ uzavrel Kinský.
Spoločnosť Roland Berger Strategy Consultants vznikla v roku 1967 v Mníchove. Svoje zastúpenie má prostredníctvom 51 kancelárií v 36 krajinách sveta, pričom zamestnáva vyše 2700 pracovníkov. Spoločnosť funguje ako nezávislé združenie 250 partnerov.