V slovenskom stavebníctve môžu pre koronakrízu nastať komplikácie. Pripúšťa to Ministerstvo dopravy a výstavby SR, ktoré však pristupuje k problémom zhotoviteľov stavieb s pochopením vzhľadom na situáciu súvisiacu s epidémiou koronavírusu.
Agentúru SITA o tom informoval odbor komunikácie ministerstva dopravy a výstavby.
Zoznam investičných priorít
Rezort dopravy a výstavby nemá kompetencie a ani vyčlenené finančné prostriedky na pomoc podnikateľom v stavebnom sektore, za pozitívne však považuje vládou nedávno schválený zoznam investičných priorít.
Komu sa najviac oplatí odísť za prácou do Bratislavy? Robotníci ani upratovačky to nie sú
Na ten bude nadväzovať harmonogram s finančným a časovým rámcom prípravy cestných projektov, ktorý prispeje k predvídateľnosti v oblasti stavebníctva.
To podľa ministerstva v konečnom dôsledku pomôže aj slovenským stavebným firmám.
Chýbali pracovníci aj materiál
Ministerstvo dopravy a výstavby v jarných mesiacoch, keď boli uzavreté aj hranice Slovenska, riešilo problémy na svojich infraštruktúrnych stavbách.
Niektorým zhotoviteľom chýbali zahraniční pracovníci, prípadne meškali dodávky materiálu.
Nezamestnanosť na Slovensku chce Krajniak riešiť podporou podnikania aj príspevkom na pracovníkov
Individuálnym prístupom a komunikáciou sa však tieto problémy podarilo vyriešiť a vďaka tomu nenastali výrazné omeškania voči zmluvným termínom.
Zoznam priorít vo výstavbe cestnej infraštruktúry vznikol podľa rezortu dopravy a výstavby na základe exaktných dát a je podkladom na vznik harmonogramu priorít.
Závisí to od financií
V ňom bude k projektom priradený finančný a časový rámec realizácie. Dokument sa bude pravidelne aktualizovať na základe dopravnej situácie po dobudovaní infraštruktúry a vývoja socio-ekonomickej situácie v jednotlivých regiónoch Slovenska.
Príprava a realizácia projektov bude závisieť aj od vyčlenených finančných prostriedkov.
Oceliarsky priemysel čelí vážnym problémom a pandémia COVID-19 krízu ešte prehĺbila
Ministerstvo dopravy a výstavby počíta s peniazmi zo štátneho rozpočtu a budúceho eurofondového obdobia.
Zároveň bude žiadať financie aj z Plánu obnovy, a to na zelené projekty, ktoré by sa mali týkať hlavne modernizácie železničnej infraštruktúry.