BRATISLAVA 16. januára (WEBNOVINY) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) nakúpi sedemnásť nových klimatizovaných osobných vozňov 2. triedy pre regionálnu dopravu od spoločnosti ŽOS Vrútky, a. s. za 30,94 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Dodávateľa vybrala vo verejnej súťaži spomedzi troch prijatých ponúk, keď predpokladaná cena dvanásťmesačnej zákazky bola 31,28 milióna eur bez dane. Vyplýva to z výsledku tendra vyhláseného vlani v septembri.
Rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka
Štátny vlakový osobný dopravca bude dodávku nových vozňov s priestorom pre bicykle a pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu financovať s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie, štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov cez Operačný program Doprava 2007 – 2013.
A to v rámci prioritnej osi Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov. Prostriedky v tomto programovom období eurofondov je potrebné využiť do konca roku 2015.
V súťaži na nové osobné vozne rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka s využitím elektronickej aukcie. Celková cena zákazky bez dane mala relatívnu váhu 70 bodov a prevádzkovo-technické parametre tridsať.
ZSSK chce použiť aj vlastné zdroje
ZSSK v týchto dňoch zároveň vyhlásila verejnú súťaž na modernizáciu trinástich vozňov, s následnou možnou opciou na 22 vozňov, na klimatizované veľkopriestorové vozne 2. triedy s priestorom pre bicykle.
Predpokladaná cena za poskytnutie týchto služieb za dvadsať mesiacov je 26,95 milióna eur bez dane. Uchádzači majú predložiť zoznam vykonaných modernizácií osobných vozňov v rokoch 2012 až 2014 v hodnote minimálne 48,5 milióna eur.
Modernizácia štyroch jednosystémových hnacích dráhových vozidiel s možnosťou opcie na ďalších sedem jednosystémových rušňov na dvojsystémové za 21 mesiacov by podľa ďalšej začatej súťaže mohla stáť predbežne 25,85 milióna eur bez dane.
Obe nové zákazky chcú železničiari financovať z vlastných zdrojov. Ponuky sa majú otvárať 2. marca a dodávatelia by mali vzísť z následných elektronických aukcií. Rozhodujú ekonomicky najvýhodnejšie ponuky na základe dvoch kritérií.
vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 milióna eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.