Klienti Sociálnej poisťovne majú k dispozícii nový elektronický účet poistenca. Aktiváciou účtu klient získa online prehľad o jeho sociálnom poistení, okamžitý prístup k informáciám, ako aj spätnú väzbu s poisťovňou cez kontaktné formuláre.
Cez elektronický účet si môže poistenec preveriť jednotlivé obdobia poistenia, získa informácie o nároku na dávky a podklady pre výpočet výšky dávok a vie si tiež overiť, či za neho zamestnávateľ odvádza poistné na sociálne poistenie. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.
Aktivácia účtu klientov
Na rozdiel od pôvodného individuálneho účtu poistenca nájde klient v novej podobe účtu aj informácie o jeho účasti v druhom dôchodkovom pilieri a online aktualizovaný prehľad o jeho poisteniach. S aktivovaným prístupom do elektronického účtu si môže klient údaje kontrolovať priebežne počas aktívneho života a podľa toho, o akú dávku má záujem.
Pohľadávky Sociálnej poisťovne vzrástli na takmer miliardu eur, poistné neuhradilo niekoľko zariadení
Na aktiváciu účtu musí klient navštíviť pracovisko Sociálnej poisťovne. Prístup do účtu bude mať poistenec cez heslo a mobilnú aplikáciu alebo prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu.
Dôležitosť elektronickej komunikácie
„Chceme poskytnúť klientovi prehľadné informácie, ktoré o ňom máme v informačných systémoch,“ povedal generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Ilko. Elektronický účet poistenca podľa neho ušetrí čas klientom, ako aj zamestnancom poisťovne.
„Pandémia nám ukázala, aká dôležitá je elektronická komunikácia s klientmi,“ upozornil štátny tajomník rezortu práce a sociálnych vecí, bývalý šéf Sociálnej poisťovne Juraj Káčer.