BRATISLAVA 9. októbra (WebNoviny.sk) – Poistenci Sociálnej poisťovne si už môžu vopred dohodnúť termín návštevy v najväčšej pobočke na Slovensku – v Bratislave a vo všetkých jej pracoviskách.
Objednať sa možno na riešenie takých tematických oblastí, u ktorých je na to potrebný väčší časový priestor a je predpoklad, že pri náhodnej návšteve pobočky by poistenec musel na vybavenie čakať.
Vybavia aj neohlásených poistencov
Do konca tohto roka by mal fungovať rezervačný systém pre všetky pobočky Sociálnej poisťovne na Slovensku. Informoval o tom hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.
Od začiatku roka zmenilo svoju dôchodkovú správcovskú spoločnosť vyše 23-tisíc sporiteľov
Rezervačný systém možno využiť na spísanie žiadosti o všetky druhy dôchodkov, riešenie dlhu poistenca a zamestnávateľa, či na informácie o zamestnaní a práci SZČO v EÚ a jej povinnostiach voči Sociálnej poisťovni.
Priemerná výška materskej dávky na Slovensku v posledných rokoch výrazne stúpa
„Zavedenie rezervácie termínu návštevy nijako neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne bez vopred dohodnutého termínu. Neohlásení poistenci budú vybavovaní priebežne podľa poradia ako prichádzajú,“ uviedol Višváder. Tak ako doteraz, v platnosti zostáva aj možnosť objednať si termín návštevy prostredníctvom telefonického hovoru.
Rezervácia cez webovú stránku
Termín návštevy v pobočke Bratislava je možné objednať si cez webovú stránku www.socpoist.sk v časti Objednajte si termín návštevy v pobočke. Používateľ si prostredníctvom jednoduchej aplikácie vyberie agendu, ktorú potrebuje vybaviť. Následne zadá názov svojej obce (trvalé bydlisko) a systém mu ponúkne najbližšie pracoviská, ktoré môže navštíviť
Po zadaní dátumu a presného času systém vygeneruje potvrdenie termínu návštevy a meno pracovníka, ktorý bude s poistencom danú vec riešiť. Súčasťou rezervačného systému je aj poučenie, ktoré doklady si treba priniesť.