Spoločnosť Snap, ktorá vlastní aplikáciu Snapchat, bude na svojej platforme overovať fakty v politickej reklame. Vyjadril sa tak výkonný riaditeľ spoločnosti Evan Spiegel. Ako uviedol v rozhovore pre televíziu CNBC, snažia sa pre reklamy „vytvoriť miesto“, aby sa mohli mladí ľudia angažovať v politike. Všetku politickú reklamu bude na Snapchate overovať špecializovaný tím.
Spiegelovo vyhlásenie prišlo v čase, keď ďalší technologickí giganti čelia kritike za ich politiku súvisiacu s politickou reklamou pred americkými prezidentskými voľbami v roku 2020. Facebook tvrdí, že nebude overovať fakty v politickej reklame, Twitter ju naopak všetku zakázal.
Twitter zakáže všetku politickú reklamu, posolstvá vraj majú byť zaslúžené a nie kupované
Ako pripomína spravodajský portál BBC, Snap zverejňuje záznamy o politickej reklame na svojej platforme. Podľa dát z roku 2019 si na Snapchate kúpili reklamu kampane prezidentských kandidátov Joea Bidena, Petea Buttigiega či Elizabeth Warren, pričom v prípade dvoch posledných menovaných minuli desiatky tisíc dolárov.
Prvý menovaný mal na Snapchate kúpené tri reklamy, druhý 39 a tretia politička 42. Z hľadiska videní sa najlepšie darilo Buttigiegovi, ktorého reklamy zaznamenali vyše osem miliónov zhliadnutí.