BRATISLAVA 17. mája (WEBNOVINY) – Cestovná kancelária Tiptour dnes vyhlásila úpadok.
Na svojej webovej stránke Tiptour oznámil, že sa dostal do finančných problémov a nie je schopný uhradiť záväzky voči svojim klientom a dodávateľom služieb, upozornili na to dnes portály cas.sk a pluska.sk.
Cestovná kancelária, ktorá fungovala 23 rokov, ďalej vyhlásila, že dnes o 14. hodine ukončila svoju touroperátorskú činnosť. „O našich klientov v zahraničí sa postará Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s., u ktorej má CK TIP TOUR, spol. s r.o. uzatvorenú platnú poistnú zmluvu pre poistenie zájazdu pre prípad úpadku cestovnej kancelárie pod č. 411015707. Poistenie bolo dojednané na poistnú sumu 430 000 eur,“ oznámil konateľ kancelárie Jozef Barta na webovej stránke cestovnej kancelárie. Agentúre SITA sa s konateľom nepodarilo spojiť, mobilný telefón má vypnutý.
Prvé informácie o problémoch cestovnej kancelárie sa objavili už pred niekoľkými týždňami. Jej klienti mali problémy dovolať sa do cestovnej kancelárie. „Všetko sa rieši, všetci budú včas informovaní. Riešim to, investorovi dávam podklady, ktoré potrebuje,“ povedal Barta pre agentúru ešte vo štvrtok.
Podľa informácií šéfa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA) Stanislava Macka cestovka za prvé tri mesiace predala zájazdy asi v hodnote 265-tisíc eur pre približne 1 100 ľudí. Klienti cestovnej kancelárie, ktorá ohlásila úpadok, by sa podľa Macka mali obrátiť na poisťovňu Alianz.
„Treba nahlásiť poistnú udalosť, keďže majú podpísanú zmluvu s cestovnou kanceláriou, ktorá ohlásila úpadok,“ odporúča klientom šéf SACKA. Musia si pripraviť originálne dokumenty, ktoré s nimi cestovka podpísala.
Poisťovňa Alianz – Slovenská poisťovňa potvrdila, že Tiptour má uzatvorené poistenie zájazdu pre prípad úpadku cestovnej kancelárie v ich poisťovni na poistnú sumu 430-tisíc eur.
„Klienti cestovnej kancelárie sú povinní vznik škodovej udalosti písomne oznámiť poisťovateľovi do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovni stačí predložiť hlásenie poistnej udalosti, zmluvu o obstaraní zájazdu a doklad o zaplatení,“ informoval agentúru SITA Gabriel Tóth z odboru firemnej komunikácie poisťovne.