BRATISLAVA 28. januára (WEBNOVINY) – Telekomunikačný úrad SR začal správne konanie voči spoločnosti Slovak Telekom. Dôvodom je prerušenie poskytovania nepretržitého prístupu k číslam tiesňových volaní.
V pondelok 17. januára v popoludňajších hodinách nastal výpadok poskytovania elektronických komunikačných služieb v sieti spoločnosti Slovak Telekom, čo malo za následok niekoľkohodinové znefunkčnenie integrovaného záchranného systému v regióne Žilinského kraja. Ako uviedol hovorca TÚ SR Roman Vavro, v prípade preukázateľného porušenia zákona o elektronických komunikáciách hrozí ST pokuta. „TÚ SR je pri ukladaní pokuty povinný prihliadnuť najmä na povahu, závažnosť, spôsob, trvanie a dôsledky porušenia povinnosti,“ dodal Vavro.
Zlyhal ľudský faktor
Hovorca spoločnosti Slovak Telekom Andrej Gargulák 18. januára uviedol, že k čiastočnému výpadku hlasových služieb v Žilinskom kraji došlo pre zlyhanie ľudského faktora. „Naša sieť je dimenzovaná na nepretržitú prevádzku a súčasťou celej telekomunikačnej sústavy sú aj záložné riešenia a systémy, ktoré však pri tejto špecifickej situácii nebolo možné použiť,“ uviedol.
Pre výpadok zomrela žena
Počas opakovaného výpadku tiesňových liniek v Žilinskom kraji zomrela v Kysuckom Novom Meste žena, ktorej muž sa nemohol dovolať na číslo 112 či 155. Pre zlyhanie systémov telekomunikačného operátora Slovak Telekom začal policajný vyšetrovateľ trestné stíhanie pre prečin všeobecného ohrozenia. Pondelkový výpadok podľa štátneho tajomníka ministerstva vnútra Maroša Žilinku potvrdil nedostatky integrovaného záchranného systému (IZS). Vláda medzičasom rokovala o novej koncepcii integrovaného záchranného systému.