BRATISLAVA 31. mája (WEBNOVINY) – Po výraznom poklese spotreby piva v roku 2003 sa v posledných troch rokoch situácia čiastočne zastabilizovala. Tvrdí to nový generálny riaditeľ Heineken Slovensko Odin Goedhart.
„Situácia je zastabilizovaná v tom zmysle, že trh neklesá tak dramaticky, ako to bolo v predchádzajúcej dekáde, ale každoročne je ešte vidieť mierny pokles,“ skonštatoval Goedhart.
Pomôcť by mali nové inovácie
Vylepšiť pozíciu pivovarníckeho priemyslu môžu podľa neho nové inovácie, ktoré pritiahnu zákazníkov, naštartovanie odvetvia HORECA (hotely, reštaurácie, kaviarne), ako aj spotrebná daň spravodlivá tak, aby nebol nejaký nápoj na trhu diskriminovaný.
„V roku 2003 sa zvýšila spotrebná daň na pivo o 100 percent, žiadneho iného alkoholického nápoja sa to nedotklo. Od toho momentu o desať percent klesol trh, celkový predaj piva na Slovensku,“ uviedol Goedhart.
Podľa neho zvýšenie spotrebnej dane malo negatívny vplyv na daňové príjmy rozpočtu a znížila sa aj zamestnanosť. V tomto smere vidí Goedhart zdaňovanie alkoholických nápojov ako neférové. Poukazuje na to, že napríklad víno má nulovú spotrebnú daň.
Pivovarníctvo zohráva kľúčovú úlohu
Dôležité bude podľa riaditeľa Heinekenu aj oživenie HORECA, kde poklesol podiel predaja piva. Výzvou bude podľa Goedharta pritiahnuť ľudí späť do klubov, a to nielen prostredníctvom kvalitných produktov, ale aj pomocou zvyšovania kvality služieb.
„Sme svedkami postupného poklesu na trhu. Ak sa nám podarí zastabilizovať trh a opätovne ho naštartovať najmä v segmente HORECA, môže to priniesť aj nové pracovné miesta, rozvoj samotného pivovarníckeho priemyslu, ako aj viac peňazí do štátneho rozpočtu,“ uzavrel Goedhart.
Ako riaditeľ Heinekenu tvrdí, pivovarníctvo zohráva kľúčovú úlohu v spoločnosti. Na Slovensku priamo či nepriamo zamestnáva 18 tisíc ľudí.