BRATISLAVA 11. novembra (WBN/PR) – Desať neziskových organizácií dokázalo vyburcovať ľudí a získať 192-tisíc eur na dobrú vec. Uspeli totiž v projekte Nadácie VÚB, ktorá im pri príležitosti svojich 10. narodenín prisľúbila spolu 100-tisíc eur, ak si sami nazbierajú rovnakú sumu od individuálnych darcov. Peniaze použijú na projekty z oblasti sociálnej pomoci, kultúry a vzdelávania znevýhodnených skupín.
Do zbierky prispelo 1 102 darcov. Každý daroval v priemere 90 eur. Ďalších 92-tisíc pridala Nadácia VÚB. A to všetko iba za päť mesiacov na darcovskom portáli ďakujeme.sme.sk. Pre neziskovky je to vynikajúca príležitosť. Nadobudli najmä nové skúsenosti a know-how v oblasti fund-raisingu. „Mali sme prax s online komunikáciou, avšak nie s online darcovstvom. Vedeli sme, že je jednoduchšie získať LIKE, než finančný dar. 90% ľudí, ktorí nás teraz podporili, našu prácu poznajú. Získanie 10 000 eur od nich považujeme za ocenenie a prejav dôvery,“ povedal Ivan Ježík, riaditeľ Voices, jednej zo zapojených organizácií.
Najviac darcov získal „Modranský sirotinec“. Kampaň prispela k oživeniu záujmu o osud vzácnej pamiatky od architekta Dušana Jurkoviča a doslova odštartovala vlnu nadšenia za jej záchranu. „Ľudia sa začali aktívne zaujímať, ako môžu pomôcť. Naše podujatia mali neočakávaný úspech. Modranské gazdinky neváhali napiecť toľko koláčikov na podporu projektu, že sa vďaka nim vyzbieralo vyše 1 800 eur len na jednej akcii“, doplnil Ján Zigo, predseda občianskeho združenia Modranská beseda. Všetky podporené projekty sa uskutočnia v priebehu budúceho roku.