BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) – Školákom sa opäť začína vyučovanie.
Po dvojmesačnom oddychu otvára svoje brány viac ako 2 200 základných a 780 stredných škôl.
Do školských lavíc po prvý raz zasadne aj približne 52-tisíc prváčikov. K reformným ročníkom sa pridáva 9. ročník, ktorý ako posledný prejde na nový spôsob výučby.
V novom roku 2012/2013 čakajú školy viaceré novinky. Na jeseň sa v príprave testovania piatakov v základných školách uskutoční pilotné overovanie testovacích nástrojov pre Testovanie 5.
V stredných odborných školách budú experimentálne overovať 55 študijných a učebných odborov a päť študijných odborov overia aj v konzervatóriách. Nové odbory sú podľa rezortu odpoveďou na aktuálne požiadavky trhu práce.
„Pôjde napríklad o mechanika automobilových liniek, kontrolóra potravín, informačné technológie a informačné služby v cestovnom ruchu, právo a podnikanie či reklamnú tvorbu alebo ochranu osôb a majetku,“ uviedol hovorca ministerstva školstva Michal Kaliňák.
Obrazom: Začal sa nový školský rok
Rezort zároveň zo sústavy odborov vzdelávania vyradí 171 odborov vzdelávania, zavedie nové kódy jednotlivých učebných a študijných odborov stredných škôl.
Účinnosť od septembra nadobúda novela vyhlášky o ukončovaní štúdia na stredných školách. Vo väčšej miere sa tak bude pri maturite prihliadať na výsledky písomných skúšok.
Zmeny prináša aj úprava školskej legislatívy, podľa ktorej bude možné prekročiť maximálny počet žiakov v triede určený v školskom zákone, a to na základe návrhu zriaďovateľa príslušnej školy a po súhlase rady školy.
O zvýšení počtu žiakov v triedach škôl rozhodne riaditeľ školy, ak tieto triedy budú spĺňať hygienické požiadavky. K prijatiu vyššieho počtu žiakov sa už nebude musieť vyjadriť Štátna školská
Rovnako môže od nového školského roka riaditeľ strednej školy určovať dĺžku prestávok po jednotlivých vyučovacích hodinách, a to po prerokovaní v pedagogickej rade školy. Spravidla po tretej vyučovacej hodine by mala nasledovať prestávka najmenej 20 minút.
„V tomto prípade sme prihliadali na požiadavky pedagogickej praxe pri optimálnej organizácii vyučovania,“ vysvetlil Kaliňák.