Bratislava, 21. september 2016 (WBN/PR) – Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko sa už po druhýkrát zapojila do iniciatívy Európsky týždeň mobility. Zamestnanci spoločnosti, rovnako ako minulý rok, vymenili svoje automobily za bicykle a vyrazili do práce na dvoch kolesách. Spoločne tak vyjadrili podporu iniciatíve za trvalo udržateľnú mobilitu v mestách. Zároveň vyslali slovenským motoristom motivačnú výzvu, aby sa k nim pridali a nechali svoje auto na Deň bez áut doma. Ten každoročne pripadá na 22. september.
Štyri kolesá vymenili za dve. Zamestnanci spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko sa už druhý rok po sebe zapojili do iniciatívy Európsky týždeň mobility a do práce prišli na bicykloch. Podporili tak myšlienku udržateľnej mestskej mobility a alternatívnych spôsobov dopravy. Aj tento rok zamestnanci spoločnosti vyzvali slovenských motoristov, aby sa k iniciatíve pridali a urobili niečo aj pre svoje zdravie.
„Inteligentná a udržateľná mobilita musí kombinovať rôzne druhy dopravy v rôznych prostrediach. Ako automobilová značka multimodalitu dopravy plne podporujeme. Teším sa, že sa z dobrej myšlienky stáva tradícia. Týmto by som rád vyzval slovenských motoristov, aby sa k nám pridali a urobili niečo pre seba a svoje okolie. Nechajte na Deň bez áut svojho štvorkolesového tátoša doma a využite alternatívne formy dopravy. My sme zvolili bicykle a je to super pocit,“ hovorí Ing. Marek Růžička, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
Hlavnou témou Európskeho týždňa mobility je každoročne multimodalita dopravy, ktorá poukazuje na možnosť kombinovania rôznych druhov dopravy v meste. Tento rok sa bude kampaň zameriavať na propagáciu ekonomických prínosov inteligentnej a udržateľnej mobility pre jednotlivcov, organizácie a spoločnosť. Jednou z alternatívnych foriem dopravy v meste je aj jazda na bicykli, ku ktorej má ŠKODA veľmi blízko. Pred 121 rokmi začala spoločnosť svoju úspešnú históriu výrobou bicyklov.
„ŠKODA je tradične spätá s prírodou a aktívnym životným štýlom. Na Slovensku dlhodobo podporuje tak vrcholovú, ako aj masovú cyklistiku a hendikepovaných športovcov. Zapojenie sa do iniciatívy vnímame aj z pohľadu zodpovednosti za rozvoj mobility na Slovensku, veď viac ako 650 000 slovenských motoristov jazdí na aute značky ŠKODA,“ dodáva Ing. Marek Růžička.
Európsky týždeň mobility (ETM) sa koná každý rok od 16. do 22. septembra s cieľom povzbudiť samosprávy, aby zaviedli a podporovali opatrenia udržateľnej mestskej mobility a vyzvali svojich obyvateľov využívať pre prepravu multimodálnu dopravu (peši, bicyklom či hromadnou dopravou) – alternatívy osobných motorových vozidiel. Motto kampane ETM 2016 je: Inteligentná a udržateľná mobilita – investícia do Európy.