BRATISLAVA 9. marca (WBN/PR) – ŠKODA naďalej udržiava vysoké tempo rastu. Vo februári vzrástli celosvetové predaje o 3,6 % na 78 800 automobilov (február 2015: 76 000), čo znamená najlepší február v histórii firmy. Najmä v západnej Európe a v Číne zaznamenala značka značný nárast. Skvelé výsledky zaznamenali najmä dva najnovšie modely značky. ŠKODA Fabia si polepšila o 42,7 % a nová ŠKODA Superb o 65,7 %. Na Slovenskom trhu zaznamenala ŠKODA vo februári nárast registrácií o 11,46 %. Za prvé dva mesiace tohto roka si udržuje vysoký trhový podiel na úrovni 20,43 %. Trhovým bestsellerom je naďalej model Fabia.
„ŠKODA úspešne vstúpila do nového roka,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Prvé dva mesiace zvýraznili pozitívny vývoj značky. Vysokému dopytu sa v celosvetovom meradle tešili najmä naše nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Superb. Situácia v Rusku a susedných krajinách však zostáva aj naďalej napätá.“
V západnej Európe dosiahla ŠKODA vo februári s 32 500 dodávkami zákazníkom nárast o 9,8 % (február 2015: 29 600). V Nemecku si automobilka, ako najväčšia importovaná značka, polepšila o 14,7 % na 12 100 automobilov (február 2015: 10 500). Dvojciferným tempom rástla značka tiež v Dánsku (1 100 automobilov, plus 41,2 %), Fínsku (1 000 automobilov, plus 22,6 %), Francúzsku (1 800 automobilov, plus 14 %), Írsku (1 500 automobilov, plus 42,7 %), Taliansku (1 800 automobilov, plus 26,4 %), Holandsku (1 200 automobilov, plus 52,6 %), Nórsku (700 automobilov, plus 26,4 %), Portugalsku (300 automobilov, plus 69,8 %), Španielsku (2 400 automobilov, plus 17,5 %) a Švédsku (1 300 automobilov, plus 24,4 %).
Napätá je naďalej situácia v Rusku. Vo februári dodala ŠKODA svojim zákazníkom 4 100 automobilov, o 27,4 % menej ako v minulom roku (5 600).
Vo východnej Európe mimo Rusko sa dodávky zákazníkom zvýšili o 11,8 % na 2 500 automobilov (február 2015: 2 200). Výrazný rast zaznamenali pobaltské štáty (500 automobilov, plus 10,6 %) a krajiny ako Bosna (100 automobilov, plus 26 %), Rumunsko (700 automobilov, plus 8,8 %) alebo Srbsko (500 automobilov, plus 7,6 %).
Rast dosiahla ŠKODA tiež v strednej Európe. Tu značka zvýšila počet automobilov dodaných zákazníkom o 6,3 % na 15 400 automobilov (február 2015: 14 500). Na domácom českom trhu zaznamenala značka so 7 500 dodanými automobilmi (február 2015: 6 600) rast o 13,6 %, v Slovinsku s 500 automobilmi nárast o 13,1 %.
Počet novo registrovaných automobilov ŠKODA na slovenskom trhu dosiahol vo februári úroveň 1 323 kusov v kategórii M1, čo znamená v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka nárast o 11,46 %. Za prvé dva mesiace roka 2016 dosahuje trhový podiel značky úroveň 20,43%. Slovenským bestsellerom je model ŠKODA Fabia s počtom 428 kusov.
Čína bola pre značku ŠKODA aj vo februári hlavným odbytiskom. S 18 500 automobilmi prekonala automobilka minuloročný výsledok (17 700 automobilov) o 4,6 %. Vysoký rast dosiahla ŠKODA v Izraeli (1 800 automobilov, plus 53,5 %), na Novom Zélande (100 automobilov, plus 37,8 %), Taiwane (200 automobilov, plus 20,5 %) alebo v Turecku (1 800 automobilov, plus 37,8 %).
Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom vo februári 2016 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (31 300; -2,1 %)
ŠKODA Fabia (14 500; +42,7 %)
ŠKODA Rapid (13 400; -17,0 %)
ŠKODA Superb (9 300; +65,7 %)
ŠKODA Yeti (7 400; +7,6 %)
ŠKODA Citigo (Predaj iba v Európe: 2 800; +2,2 %)
Registrácie na Slovensku – Február 2016
Model – Počet predaných ks
Citigo – 14
Fabia 3 – 217
Fabia 3 Combi – 211
Octavia 3 – 175
Octavia 3 Combi – 185
Superb 3 – 42
Superb 3 Combi – 81
Yeti – 138
Rapid – 137
Rapid Spaceback – 123
Spolu (M1) – 1 323