BRATISLAVA 10. novembra (WBN/PR) – ŠKODA pokračuje v rastovom kurze. V októbri vzrástli celosvetové predaje českej automobilky o 8,6 % na 91 000 vozidiel (október 2013: 83 800). Ide o najlepší októbrový výsledok v celej histórii automobilky. Podiel značky ŠKODA na európskom trhu vzrástol na 4,4 %. V Číne zažila ŠKODA druhý najlepší predajný mesiac od svojho vstupu na miestny trh v roku 2007.
„ŠKODA je na medzinárodnom trhu aj naďalej úspešná,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Najlepší október v histórii značky ŠKODA a nárast o 12,5 % v doterajšom priebehu roka svedčí o veľkej obľube našej palety produktov. S novou generáciou modelu Fabia pokračujeme v najväčšej modelovej ofenzíve v histórii značky. Prvé reakcie na náš nový malý automobil zo strany médií, predajcov a zákazníkov sú pozitívne a napĺňajú nás optimizmom,“ dodáva Eichhorn.
Pred mesiacom predstavená nová ŠKODA Fabia sa za niekoľko dní objaví na prvých európskych trhoch, na Slovensku koncom novembra. Už v januári 2015 ju bude nasledovať nová ŠKODA Fabia Combi. V oboch karosárskych verziách zaujme tento malý automobil svojím emocionálnym dizajnom, maximálnou funkčnosťou a najnovšou technikou, obvyklou vo vozidlách vyšších tried. S úplne novo vyvinutým vozidlom Fabia chce automobilka osloviť nové, mladšie skupiny zákazníkov.
V západnej Európe vzrástli dodávky vozidiel ŠKODA zákazníkom v októbri o 7 % na 34 700 vozidiel (október 2013: 32 400). Trhový podiel značky ŠKODA vzrástol za prvých desať mesiacov roka na 3,4 % (január až október 2013: 3,1 %). V Nemecku, najväčšom európskom trhu značky ŠKODA, zvýšila značka počet dodávok zákazníkom na 12 800 vozidiel, čo predstavuje nárast o 5,1 % (október 2013: 12 100 vozidiel). ŠKODA tak ďalej posilňuje svoju pozíciu najsilnejšieho importéra. Dvojciferným tempom rástla značka v októbri tiež v Holandsku (2 200 vozidiel, plus 84,7 %), v Belgicku (1 700 vozidiel; plus 32,2 %), v Španielsku (1 500 vozidiel; plus 47,5 %), vo Švédsku (1 300 vozidiel; plus 15,2 %) a v Taliansku (1 200 vozidiel; plus 32,2 %).
Vo východnej Európe dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 10 800 vozidiel v porovnaní s 11 400 vozidlami dodanými v októbri 2013. Trhový podiel do konca októbra vzrástol na 4,4 % (január až október 2013: 3,9 %). V Rusku vzrástol trhový podiel na 4,1 % (rovnaký mesiac minulého roka: 3,2 %), zákazníkom bolo dodaných 7 400 vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla značka v Rumunsku (700 vozidiel; plus 18,3 %) a v Bulharsku (200 vozidiel; plus 28,9 %).
V strednej Európe dodala ŠKODA v októbri 13 200 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka predstavuje nárast o 10,9 % (október 2013: 12 000 vozidiel). V doterajšom priebehu roka bolo každé piate vozidlo, novo registrované v strednej Európe, vozidlom značky ŠKODA (trhový podiel: 20,1 %), v Českej republike dokonca každé tretie. Na českom trhu si značka v októbri polepšila o 12,2 % na 6 400 vozidiel (október 2013: 5 700). V Maďarsku dosiahla automobilka nárast o 20,4 % na 700 vozidiel. V Slovinsku vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom o 37,9 % na 400 vozidiel.
Na svojom najväčšom svetovom trhu v Číne dosiahla ŠKODA v októbri druhý najlepší predajný výsledok od svojho vstupu na trh v roku 2007. Pre vozidlo značky ŠKODA sa rozhodlo 25 600 zákazníkov, v porovnaní s októbrom roku 2013 (21 500 vozidiel) to predstavuje nárast o 19,1 %. Ako zásah do čierneho sa s nárastom o 15,6 % ukázala nová ŠKODA Octavia, ktorá sa v Číne predstavila v polovici roka 2014.
V Turecku dosiahla ŠKODA v októbri historicky najlepší predajný výsledok, dodávky značky vzrástli o 66,4 % na 1 700 vozidiel. V Indii dodala ŠKODA svojim zákazníkom v októbri 1 500 vozidiel (október 2013: 2 300).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v októbri 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (35 200; +3,1%)
ŠKODA Rapid (21 200; +76,3 %)
ŠKODA Fabia (12 000; -22,2 %)
ŠKODA Yeti (8 900; +23,8 %)
ŠKODA Superb (7 900; -13,2 %)
ŠKODA Roomster (2 500; +1,2 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 200; -2,5 %)