BRATISLAVA 13. júna (WBN/PR) – ŠKODA AUTO dosiahla pri dodávkach zákazníkom v máji 2012 rekordné hodnoty. Celosvetovo sa predajné čísla tradičnej českej značky zvýšili o 4,3 percenta na takmer 81 500 vozidiel v porovnaní s májom 2011. Ide o novú rekordnú hodnotu výsledných dodávok za mesiac máj. S viac ako 405 500 automobilmi dodanými zákazníkom dosiahla ŠKODA AUTO v prvých piatich mesiacoch 2012 nárast o +8,6 %. Ide tiež o rekord v porovnaní s doterajším najlepším výsledkom za rovnaké obdobie minulého roka s celkovo 373 400 vozidlami.
Vysoké prírastky v dodávkach sa spoločnosti ŠKODA AUTO podarilo dosiahnuť najmä na rastových trhoch Indie a Číny. Tiež vo východnej a strednej Európe zostala značka úspešná rovnako, ako v predchádzajúcich mesiacoch. Celosvetovo dosiahla značka ŠKODA za prvých päť mesiacov roku 2012 s viac ako 405 500 automobilmi zvýšenie počtu dodávok zákazníkom o 8,6 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Prvýkrát tak bola prekonaná hodnota 400 000 kusov už za prvých päť mesiacov.
„Spoločnosti ŠKODA AUTO sa aj napriek zostrujúcemu sa trhovému prostrediu v západnej Európe podarilo aj v máji 2012 zvýšiť počet celosvetových dodávok v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka,“ povedal Jürgen Stackmann, člen predstavenstva ŠKODA za Predaj a marketing. „Krátkodobý protivietor bude v nadchádzajúcich mesiacoch pretrvávať na mnohých trhoch,“ pokračoval Stackmann. K nárastu odbytu spoločnosti ŠKODA AUTO prispeli v poslednom období predovšetkým trhy Číny, strednej a východnej Európy a Indie. Významný rast bol dosiahnutý aj na domácom trhu. Výsledkom sú najvyššie májové dodávky všetkých čias. „Práve odštartovaný predaj modelu ŠKODA Citigo aj na ďalších európskych trhoch nám v nasledujúcich týždňoch prinesie dodatočný švih. A s novým radom ŠKODA Rapid bude od jesene v štartovných blokoch ďalší model,“ povedal šéf predaja.
Na vysoko konkurenčných a čiastočne silne klesajúcich trhoch v západnej Európe klesol odbyt osobných áut v máji 2012 podľa predbežných odhadov celkovo o desať percent. Všetky západoeurópske trhy, okrem Veľkej Británie, boli v mínuse. V rovnakej miere klesli aj dodávky značky ŠKODA do západnej Európy. Český automobilový výrobca dodal zákazníkom v západnej Európe v máji 2012 takmer 31 000 vozidiel (máj 2011: 34 400). Vo Veľkej Británii sa značke podarilo dosiahnuť nadpriemerný rast – predajné čísla značky ŠKODA vzrástli o 9,4 % oproti očakávanému zväčšeniu britského celkového trhu približne o dve percentá. Najžiadanejšími modelmi boli v západnej Európe aj v máji 2012 ŠKODA Octavia s viac ako 10 200 vozidlami a ŠKODA Fabia s takmer 9 400 predanými vozidlami.
Vo východnej Európe ŠKODA, rovnako ako v predchádzajúcich mesiacoch, výrazne pridala, tentoraz o 28,6 %. Dodávky zákazníkom tam v máji 2012 vzrástli na viac ako 12 100 kusov (máj 2011: 9 400 vozidiel). Len v Rusku dodal český výrobca v máji 2012 zákazníkom takmer 8 500 vozidiel ŠKODA (máj 2011: 6 100 vozidiel), t.j. o 37,6 % viac ako pred rokom. Najžiadanejším modelom ŠKODA na ruskom trhu zostala v máji 2012 ŠKODA Octavia so zvýšením o 48,5 % na 4 500 predaných vozidiel zákazníkom (máj 2011: 3 000). Predajné čísla kompaktného SUV ŠKODA Yeti vzrástli o 65 % na takmer 1 200 automobilov. Model ŠKODA Superb pridal takmer 122 % na bezmála 500 vozidiel. Prírastky zaznamenala ŠKODA AUTO v máji 2012 vo východnej Európe aj na Ukrajine s plus 44,4 % a viac ako 1 400 vozidlami (máj 2011: 1 000).
V strednej Európe dosiahla ŠKODA AUTO v máji 2012 mierny rast. Predaj sa zvýšil o 0,7 % na takmer 10 800 vozidiel (máj 2011: 10 700 vozidiel). Na domácom trhu na Slovensku značka zvýšila svoj podiel na 22,98 % s počtom 1 367 predaných vozidiel. Od začiatku roka 2012 predala značka ŠKODA na Slovensku 6 967 automobilov kategórie M1. Oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka tak zvýšila predaj o takmer 19 % (počet predaných vozidiel od januára do mája 2011: 5 673 kusov). V Slovinsku vyrástla ŠKODA v máji o 32,2 % na celkovo 400 dodaných vozidiel. Najobľúbenejším modelom bola v strednej Európe aj v máji 2012 ŠKODA Octavia s takmer 4 600 predanými vozidlami. V porovnaní s vlaňajším májom bol silnejší dopyt po modeloch ŠKODA Roomster (cez 800 jednotiek; plus 22,2 %), ŠKODA Superb (viac ako 800 jednotiek; plus 0,4 %) a ŠKODA Yeti (cez 700 jednotiek; plus 7,8 %).
V Číne rástla ŠKODA AUTO v máji 2012 o 13,1 %. Dodávky zákazníkom vzrástli na 21 000 vozidiel (máj 2011: 18 600 vozidiel). Čína je od roku 2010 pre českú značku predajom najsilnejším samostatným trhom na svete. Za prvých päť mesiacov 2012 bolo v Číne prvýkrát dodaných zákazníkom viac ako 100 000 vozidiel ŠKODA, presne 100 600 kusov čo predstavuje nárast o 8 %. V máji 2012 bola pre zákazníkov v Číne mimoriadne populárna ŠKODA Octavia (13 500 kusov; plus 29,3 %) a ŠKODA Fabia (3 800 vozidiel, plus 1,1 %).
V Indii vzrástli dodávky vozidiel ŠKODA zákazníkom v máji 2012 o 44,9 % na takmer 2 800 vozidiel (máj 2011: 1 900). Kompaktná limuzína ŠKODA Rapid, ponúkaná v Indii od konca roku 2011, si v máji 2012 pripísala 1 700 predaných kusov.
Aj na ďalších trhoch ŠKODA AUTO v máji 2012 posilnila: V Austrálii dodala značka zákazníkom takmer 400 vozidiel (plus 116,4 %); v Turecku to bolo s viac ako 800 automobilmi plus 31,9 % a v Izraeli s viac ako 1 100 vozidlami plus 30,1 %.
Celosvetové dodávky zákazníkom značky ŠKODA v máji 2012 (podľa modelov, v kusoch, zaokrúhlené; +/- v % oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):ŠKODA Octavia (36 600; +8,2%)
ŠKODA Fabia (21 300; -9,3%)
ŠKODA Superb (9 400; -13,7%)
ŠKODA Yeti (7 600; +14,8%)
ŠKODA Roomster (3 200; -3,7%)
ŠKODA Rapid (predaj len v Indii: 1 700; nový model)
ŠKODA Citigo (1 700; nový model)
ŠKODA spolu (81 500; 4,3%)