shetreat: Popoludnie, ktoré otvorilo tému ženského zdravia bez tabu

dm drogerie mart odštartovala formou inšpiratívneho eventu shetreat už tretí ročník kampane venovanej ženskému zdraviu.
She Treat: Popoludnie, ktoré otvorilo tému ženského zdravia bez tabu
Zdroj foto: SITA/Milota Mezeiová

V bratislavskom dm dialogicu to 27. mája žilo. Administratívne sídlo spoločnosti na Záhradníckej ulici v Bratislave sa zmenilo na zónu pohody, rozhovorov, inšpirácií a otvorenosti. shetreat event, ktorým dm drogerie markt odštartovala už tretí ročník kampane venovanej ženskému zdraviu, ukázal, že hovoriť o dôležitých témach sa dá príjemne, otvorene a s rešpektom.

„Hovorme o ženskom zdraví“ – viac než len slogan

Podujatie moderovala Janka Slačková, ktorá v úvode privítala Natáliu Frankovú, zodpovednú v dm drogerie markt za prípravu kampaní a PR, aj konateľa spoločnosti Martina Podhradského. Práve on podčiarkol dôvod, prečo sa dm tejto téme venuje tak intenzívne:

Zdravie ako také si musíme všetci vážiť a dmka je známa tým, že sa stará aj o psychickú pohodu žien. U nás vždy bol v stredobode pozornosti človek, jeho potreby a tým pádom aj každá žena má svoje miesto. Každá žena je jedinečná,“ uviedol Podhradský.

Kampaň „Hovorme o ženskom zdraví“ sa snaží otvárať aj tzv. tabu témy – ako je menštruácia, sexualita, zdravie panvového dna, spánok či hormonálna rovnováha. A práve o týchto témach sa na shetreat hovorilo nahlas a bez predsudkov. „Aj na základe spätnej väzby z minulých ročníkov vieme, že téma ženského zdravia žije ešte mnohými mýtmi a nepravdami. Cieľom našej osvetovej kampane je prispievať k postupnej zmene, prinášať kvalitné informácie a byť spoločnosťou, ktorú ženy nevyhľadávajú len kvôli produktom, ale aj kvôli informáciám a opore. Hlavnými témami tohto ročníka kampane sú hormonálne zdravie, súvislosť pohybu a stravy so zdravím aj mentálna sila, preto sme spustenie kampane poňali eventom shetreat,“ hovorí Natália Franková. „Dialogicum je priestor, ktorý nás baví a sa mu tešíme. Sme tu krátko, od januára. Dialogicum je to preto, že tu vedieme dialóg,“ dodáva.

Prednášky, ktoré otvorili oči

Hosťky si prišli na svoje vďaka dvom inšpiratívnym prednáškam. MUDr. Mgr. Zuzana Pitoňáková, hlavná lekárka Polikliniky Medante, sa venovala všeobecnému ženskému zdraviu. O tom, ako veľmi ovplyvňuje kvalita spánku naše fyzické i psychické zdravie, zas hovorila spánková poradkyňa Zuzana Guzmická.

Workshopy, ktoré sa vás dotknú

Podujatie nebolo len o slovách – účastníčky sa mohli aktívne zapojiť do viacerých workshopov. Meditácia, cvičenie panvového dna, pohybová diagnostika či workshop fermentácie – to všetko boli momenty, vďaka ktorým sa ženy dozvedeli, ako sa starať o svoje telo komplexne. Fermentované potraviny, ako zaznelo, majú pozitívny vplyv na hormonálnu rovnováhu a trávenie, čo je pre ženské zdravie kľúčové.

shetreat nie je len o jednom dni

Podujatie je len jednou z mnohých aktivít, ktorými dm systematicky podporuje ženské zdravie. Tento rok sa spoločnosť opäť zameriava aj na podporu ľudí v menštruačnej chudobe a osvetu v tejto téme.

Od 2. júna spúšťa dm iniciatívu pre základné školy. Do 30 škôl prinesie dm menštruačné skrinky a zásobu produktov na ich dopĺňanie na celý školský rok. Do tejto iniciatívy zapája aj zákazníkov – finančne túto aktivitu zastreší vďaka júnovej aktivite: 20 centov z každého predaného produktu zn. Jessa poputuje práve na zabezpečenie menštruačných skriniek v školách. Ako vysvetlila Natália Franková:

Menštruácia nesmie byť dôvodom na nepríjemné pocity, hanbu či absencie na vyučovaní. Pre mladých ľudí chceme byť podporou.“

Okrem toho dm pokračuje aj v edukačných prednáškach o menštruácii na školách, ktorými už prešli stovky žiačok, a menštruačné potreby ako štandard poskytuje na všetkých toaletách pre spolupracovníčky v dialogicu, sklade aj v predajniach a aj na zákazníckych toaletách v predajniach.

Hovoriť nahlas je odvaha

Ukážme svoju odvahu hovoriť o týchto témach nahlas,“ uzavrela Franková.

A práve to je odkaz shetreat: že ženské zdravie si zaslúži byť v centre pozornosti – nie ako problém, ale ako súčasť života, o ktorom sa má hovoriť, vzdelávať a oslavovať ho.

Firmy a inštitúcie: dm drogerie markt