Šefčovič na sociálnych sieťach „upratoval“ viac ako Čaputová, obaja mali stratégiu pozitívnej kampane

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Prezidentské voľby 2019 na Slovensku, Maroš Šefčovič, Zuzana Čaputová
Kandidát na prezidenta Maroš Šefčovič a kandidátka na prezidentku Zuzana Čaputová. Foto: archívne, SITA/Martin Medňanský.

BRATISLAVA 27. marca (WebNoviny.sk) – Obaja finalisti prezidentských volieb získali porovnateľný priestor v spravodajstve celoplošných televízií, pričom boli zobrazení väčšinou neutrálne.

Vyplýva to z analýzy aktivít prezidentských kandidátov, ktorý vypracovali neziskové organizácie MEMO 98, STRATPOL a Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku (SSPI).

Zameriavali sa pri tom na aktivity na oficiálnych facebookových profiloch Zuzany Čaputovej a Maroša Šefčoviča, ale tiež na ich mediálne pokrytie v štyroch celoplošne vysielajúcich televíziách. Televízie podľa analýzy priniesli široké spektrum informácií o oboch kandidátoch, čo umožnilo, aby sa voliči mohli kvalifikovane rozhodnúť.

Stratégia pozitívnej kampane

Pokiaľ ide o sociálne siete, obaja kandidáti sa podľa analýzy rozhodli držať stratégie pozitívnej kampane, ktorú viedli od začiatku.

„Najemotívnejšie príspevky Maroša Šefčoviča boli spojené s jeho manželkou Helenou, na ktorú sa zniesla kritika po tlačovej konferencii, na ktorej dávala výrazne najavo nespokojnosť s otázkami novinárov,“ uviedol Matej Kandrik z organizácie STRATPOL.

Doplnil, že negatívne komentáre smerovali na jeho protikandidátku, ktorej vytýkal Šefčovič nezáujem zúčastňovať sa na diskusiách a neskôr kritizoval nejasnosti o jej koncipientskej praxi. „Väčšina príspevkov Zuzany Čaputovej obsahovala slová vďaky. Oproti kampani pred prvým kolom Čaputová pridávala viac neutrálnych príspevkov, neutrálne a vecné argumenty zvolila napríklad aj v prípade spochybňovanej koncipientskej praxe,“ skonštatoval Kandrik.

Mazanie neželaných komentárov

Pokiaľ ide o počet interakcií na sociálnych sieťach, podľa analýzy je jednoznačne víťazkou Zuzana Čaputová so 134 188 interakciami. „Oproti Marošovi Šefčovičovi získala takmer o 60 percent viac reakcií,“ dodal Kandrik.

Analýza sa zamerala aj na neželané komentáre. „Veľké upratovanie sme zaznamenali najmä u Maroša Šefčoviča. Admini jeho facebookového profilu zmazali až štyri z 10 komentárov,“ zdôraznila Monika Masariková zo Slovenského inštitútu pre bezpečnostnú politiku.

Podľa analýzy Šefčovič zmazal 44 percent (4 160) komentárov. „U Zuzany Čaputovej bolo zmazaných 10 percent (854) komentárov,“ dodala Masariková.

VIAC O TÉME: PREZIDENTSKÉ VOĽBY 2019 NA SLOVENSKU

PREZIDENTSKÉ VOĽBY 2019 NA SLOVENSKU: VÝSLEDKY PREZIDENTSKÝCH VOLIEB

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Maroš ŠefčovičZuzana Čaputová