Rekonštrukcia obmedzí vlakovú dopravu v Bratislave

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nový železničný prepravca RegioJet
Koľajová súprava pred prezentačnou jazdou - regionálny vlak RegioJet - Talent absolvoval trasu Bratislava, hlavná stanica - Dunajská Streda a späť. Foto: SITA/Marián Peiger

BRATISLAVA 9. januára (WEBNOVINY) – Na bratislavskej hlavnej stanici bude od štvrtka 10. januára od 23:20 obmedzená osobná, ako aj nákladná železničná doprava.

Dôvodom je rekonštrukcia trakčného vedenia na hlavnej stanici. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, práce budú trvať šesť mesiacov a budú rozdelené do viacerých etáp.

O každej zmene budeme cestujúcich informovať vždy vopred,“ priblížila s tým, že počas jednotlivých etáp budú niektoré vlaky odrieknuté a niektoré budú meškať. Preto cestujúcim odporúča, aby sledovali zmeny v doprave, pričom všetky aktuálne potrebné informácie nájdu na stránke www.zsr.sk, ako aj na informačných výveskách alebo v kontaktnom centre ŽSR.

Rekonštrukčné práce sú rozdelené na viacero etáp, pričom ich prvá časť sa začne tento mesiac. Prvá etapa bude v čase 10. až 12. januára, druhá 12. až 14. januára, nasleduje etapa v čase od 14. do 19. januára, ďalej 19. až 21. januára, nasleduje etapa, ktorá je naplánovaná na 26. až 29. januára, ďalšia 29. až 31. januára a posledná etapa bude v čase od 31. januára do 2. februára.

Lokomotíva
Foto: SITA/Dušan Hein

Hlavným dôvodom rekonštrukcie sú dlhodobé pretrvávajúce problémy s trakčným vedením a takisto často sa opakujúce prevádzkové poruchy. ŽSR sa preto podľa Pavlikovej rozhodli na hlavnej stanici v Bratislave komplexne vedenie zrekonštruovať.

Za posledný rok zapríčinili poruchy vedenia na hlavnej stanici niekoľkominútové až hodinové meškania, čo malo veľký vplyv nielen na vnútroštátnu, ale aj na medzinárodnú dopravu,“ poznamenala hovorkyňa ŽSR. Vzhľadom na to, že bratislavská hlavná stanica je dôležitým železničným uzlom a denne tade prechádzajú medzinárodné vlaky najvyššej kategórie smerom do Maďarska, Česka, Nemecka, Poľska a Rakúska, je podľa nej potrebné čo najskôr odstrániť príčinu porúch na trakčnom vedení.

Príčinou porúch je zastaraný technický stav, keďže trakčné vedenie na bratislavskej hlavnej stanici bolo vybudované v roku 1967. V prípade vzniku závažnejších porúch by hrozilo nielen riziko komplexného ochromenia prevádzky na hlavnej stanici, ale mohlo by byť ohrozené aj zdravie a životy osôb, ktoré sa nachádzajú na nástupišti, resp. osôb vykonávajúcich dopravnú činnosť priamo v prevádzkovom priestore.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hlavná stanica v BratislaveŽSR Železnice Slovenskej republiky