Britská Labouristická strana sa pripojila ku kampani Stop Hate for Profit, ktorej organizátori vyzvali firmy, aby počas júla neinzerovali na sociálnej sieti Facebook, pretože podľa nich spoločnosť nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov.
Facebook musí prevziať zodpovednosť
„Všetci poslanci Labouristickej strany používajú Facebook na šírenie nášho posolstva, no v súčasnosti ho nevyužívame na inzerciu. Robíme tak v rámci solidarity s kampaňou Black Lives Matter a tiež v súlade s tým, čo tento mesiac robí veľa firiem. Chceme vyjadriť znepokojenie nad tým, že Facebook nezmazal nenávistný obsah z jeho platforiem a chceme, aby prevzal väčšiu zodpovednosť za klamstvá a propagandu, ktoré sa niekedy objavia na Facebooku,“ vyhlásila pre BBC tieňová ministerka Rachel Reeves.
Veľké firmy začali bojkotovať reklamu na Facebooku, začala sa kampaň Stop Hate for Profit
„Facebook musí prevziať väčšiu zodpovednosť a toto je jedna z možností, ako môžu firmy, Labouristická strana a ďalší zatlačiť na Facebook s cieľom, aby robil správne veci a ráznejšie zasiahol proti zločinom z nenávisti a prejavom nenávisti,“ dodala.
Do bojkotu sa zapojili stovky firiem
Britské politické strany minuli vo voľbách v roku 2017 približne 40 miliónov libier, z toho približne tri milióny putovali priamo na reklamu na Facebooku. Konzervatívna strana minula dvakrát viac prostriedkov ako všetky ostatné strany dokopy.
Zuckerberga bojkot neznepokojuje, Adidas, Coca Cola aj iné veľké firmy sa podľa neho čoskoro vrátia
Do bojkotu, ktorý sa začal 1. júla, sa už zapojili stovky firiem z celého sveta, medzi nimi aj veľké značky ako napríklad Ford, Adidas, HP, Coca Cola, Mars, Unilever, Starbucks, Aviva či Intercontinental Hotels Group. Množstvo firiem zrušilo reklamu aj na iných sociálnych sieťach.