Prieskum zistil, že Slováci nemajú záujem o alkohol

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zena and nakup and internet
Foto: gmcbike.net

BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) – Oblečenie a obuv boli najčastejším typom tovaru, ktorý v období od mája 2013 do mája 2014 zákazníci a zákazníčky e-shopov nakupovali cez internet.

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu, ktorý na vzorke 1006 respondentov Slovenského národného panelu, urobila spoločnosť Mediaresearch Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu. Ako tiež ukázali výsledky, odevy a obuv cez internet kupovalo viac žien ako mužov.

Najmenej sa kupuje alkohol

Oblečenie alebo obuv si počas 12 mesiacov cez internet zakúpilo až 46 percent zákazníkov a zákazníčiek online obchodov. Druhým najčastejším produktom v elektronických košíkoch boli knihy. Tie si kúpilo 32 percent respondentov. Nasledovali mobily a iné mobilné komunikačné zariadenia (28%) a počítače, notebooky a iný hardvér (26%).

Prvú päticu najobjednávanejších tovarov uzatvárajú produkty určené pre zdravie a krásu (25%). Najmenej sa na internete nakupovali napríklad potraviny a nápoje (3%) alkohol (2%) či nehnuteľnosti (2%).

Ženy predbehli opačné pohlavie

Ako tiež ukázal prieskum, nakupovanie šatstva a topánok cez internet najviac preferujú ženy. Tento druh tovarov si v e-shopoch zakúpilo až 57 percent respondentiek, zatiaľ čo mužov bolo o 23 percentuálnych bodov menej.

Odevy a šatstvo navyše najčastejšie nakupujú zákazníci a zákazníčky vo veku 25 až 34 rokov, ktorých bolo 56 percent z celkového počtu respondentov tejto vekovej kategórie. Po nich nasleduje skupina respondentov vo veku od 15 do 24 rokov, z ktorých si oblečenie alebo obuv kúpilo 52 percent. Najmenej si šatstvo a topánky cez internet zadovážili respondenti starší ako 45 rokov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať